آیا رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن است؟

آیا رنگ کردن کاغ دیواری ممکن است؟

شرایط رنگ کردن کاغذ دیواری


با سلام و عرض ادب به تمامی همراهان گرامی، ما همواره در این سری از مقاله ی سایت زیگموند به بررسی و پاسخ به این موضوع که آیا رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن است؟ نیز خواهیم پرداخت و امیدواریم شما از این مطالب به خوبی استفاده کنید.

اگر شما هم از کاغذ دیواری جهت دکوراسیون دیوارهای خانه‌های خود استفاده کرده اید، برخی اوقات ممکن است مشاهده کنید که پس از مدتی و با گذشت زمان کاغذ دیواری‌های شما دچار صدمه و کهنگی شده و حالت و کیفیت اولیه خود را به اندازه بسیاری از دست داده است.

و یا حتی ممکن است که نقش و رنگ کاغذ دیواری‌های خانه ی شما پس از چند سال یکنواخت و به نظر شما آن به روز بودن و جذابیت قدیم را نداشته باشد و شما قصد داشته باشید که کمی تغییر نیز در آن به وجود بیاورید و یا اینکه حتی آن را رنگ آمیزی کنید.

استفاده از رنگ روی کاغذ دیواری

این شیوه ی تغییر کاغذ دیواری جزء راحت ترین، و البته مقرون به صرفه ترین و مناسب‌ترین شیوه ها نیز به حساب می‌آید.

اما جهت انجام آن بایستی حتما مراحل و مواردی را سپری کرده و اقداماتی را انجام دهید که این امر به نحو مطلوبی نیز صورت بگیرد. که اغلب بهترین روش جهت رنگ آمیزی این می باشد که کاغذ دیواری‌ها را جدا کرده و با بتونه کاری و انجام اصول درست، به رنگ کردن دیوارها بپردازید.

اما گاهی ممکن است جدا کردن کاغذ دیواری‌ها دشوار باشد و یا این که بعد از جدا کردن کاغذ دیواری ها به دیوار صدمه وارد گردد و یا حالت مناسب دیوار از بین برود.

پس در این شرایط آیا رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن است؟ بله. چرا که در اینصورت و تحت این شرایط خاص به نظر می‌رسد که رنگ کردن کاغذ دیواری بهترین شیوه و راه حل خواهد بود.

رنگ کردن کاغذ دیواری
استفاده از رنگ بر روی کاغذ دیواری

چرا کاغذ دیواری را رنگ آمیزی کنیم؟

همانطور که گفتیم در صورتی که کاغذ دیواری های خانه شما کهنه شده است و یا از حالت مطلوب خود خارج شده باشد؛ امکان رنگ کردن کاغذ دیواری وجود دارد و شما می توانید از این فرصت به سادگی برای نو سازی خانه خود بهره مند شوید.

این امر در صورتی است که بخواهید جهت تنوع و تغییر در دکوراسیون ظاهری دیوارها و خانه رنگ را جایگزین کاغذ دیواری کنید؛ اما این احتمال می‌رود که پس از جدا کردن کاغذ دیواری‌ها، دیوارها به مشکل دچار شوند و سطح صاف خود را از دست بدهند.

که در این صورت نمی‌توانید رنگ را به صورت مناسب بر روی دیوارها بزنید و یا به عبارتی دیگر رنگ مورد نظر نمی تواند دیوارها را به شکل خوبی پوشش دهد.

رنگ پلاستیک روی کاغذ دیواری

جهت رنگ کردن کاغذ دیواری نیز مثل رنگ کردن دیوارهای معمولی و گچی حتما باید از آستر استفاده کنید و سپس بعد از خشک شدن آن رنگ اصلی را به کاغذ دیواری بزنید.

یعنی در ابتدا رنگی را به صورت رنگ پایه یا آستر در نظر بگیرید و بر روی کاغذ دیواری بزنید و سپس دوباره از آن رنگ یا رنگی دیگر جهت پوشاندن آن به صورت نهایی استفاده کنید.

همچنین توصیه می کنیم که این رنگ آستر دو بار انجام شود چرا که شما با سطح کاغذ دیواری روبه رو می باشید و باید از پوشش رنگ بر روی آن به صورت مطلوب نیز مطمئن شوید. اما به جهت تخصصی استفاده از رنگ‌های پلاستیک جهت آستر زیاد مناسب نمی باشند.

جهت رنگ کردن کاغذ دیواری، بهتر می باشد اول از یک یا دو لایه آستری جهت به وجود آمدن پوشش استفاده کنید. و پس از خشک شدن آستر، لایه رنگ اصلی بر روی کاغذ دیواری زده شود.

رنگ پلاستیک بر روی کاغذ دیواری
استفاده از رنگ پلاستیک روی کاغذ دیواری

تغییر رنگ کاغذ دیواری

اگر کاغذ دیواری خانه شما دچار صدمه و یا مشکلی باشد و در اصل سالم نباشد یا به عبارتی دیگر سطح صافی نداشته و به خوبی روی سطح دیوار قرار نگرفته باشد و، بایستی در جهت تعمیر و ترمیم آن دست به اقدام زده و مراحل زیر را برای این مشکلات سپری کنید:

در ابتدا در صورت داشتن پارگی یا خراشیدگی یا هر نوع صدمه ای دیگر که قسمتی از کاغذ دیواری را از روی دیوار جدا کرده باشد، بایستی به کمک چسب آن قسمت را به خوبی به دیوار بچسبانید. تا کاغذ دیواری ترمیم شده و رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن شود.

جهت رنگ آمیزی کاغذی دیواری، اول بایستی ایرادات و خراشیدگی های آن با توجه و دقت زیادی درست شود و سپس مراحل رنگ آمیزی را انجام دهید.

اگر بر روی دیوار بخش هایی دچار فرو رفتگی های زیاد و کنده‌کاری‌هایی شده باشد، باید این فرورفتگی ها و نقاط خالی را پر کنید. که می‌توانید جهت این امر از بتونه‌کاری نیز کمک بگیرید.

رنگ روغنی آکریلیک روی کاغذ دیواری

این مدل از رنگ‌ها که از کیفیت و مرغوبیت بیشتری نسبت به دیگر رنگ‌های پلاستیک برخوردارند؛ جهت استفاده در قسمت آستر رنگ کاربردی تر می باشند.

زیرا این رنگ‌های روغنی در بافت کاغذ نفوذ نمی کنند یا به عبارتی دیگر کاغذ آن‌ها را جذب نمی‌کند و در نهایت کار رنگ‌آمیزی به روش ساده تری نیز انجام می گردد.

البته در رنگ آمیزی کاغذ دیواری می‌توان از رنگی تحت عنوان رنگ جلا جهت آستر زدن بهره بگیرید؛ ویژگی‌های این نوع رنگ نیز به این صورت می باشد که می‌توانند جهت به کار گیری بر روی کاغذ دیواری بی عیبو نقص  و مطلوب باشند.

استفاده از رنگ روغنی آکریلیک
استفاده از رنگ آکریلیک روی کاغ دیواری
سخن پایانی

با قدیمی شدن کاغذ دیواری و تحلیل رفتن رنگ و لعاب آن، یا باید مراحل جدا کردن کاغذ دیواری را جهت نو سازی دیوار های خود سپری کنید و یا این که با توصیه ما از شیوه رنگ کردن کاغذی دیواری که در مقاله آیا رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن است؟ توضیح دادیم نیز استفاده کنید.

سوالات متدوال آیا رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن است؟

  1. آیا رنگ کردن کاغذ دیواری ممکن است؟
    بله. اگر کاغذ دیواری نصب شده بر روی دیوار خانه شما از هر جهت عاری از صدمه و مشکل باشد و سالم باشد، در این صورت شما می‌توانید به راحتی کاغذ دیواری نصب شده بر روی دیوارهای خود را رنگ آمیزی کنید.
  2. آیا نوسازی دیوارهای خانه با رنگ کردن کاغذ دیواری مناسب است؟
    بله. این شیوه ی تغییر کاغذ دیواری جزء راحت ترین، و البته مقرون به صرفه ترین و مناسب‌ترین شیوه ها نیز به حساب می‌آید.
  3. مزایای استفاده از رنگ های روغنی آکریلیک بر روی کاغذ دیواری چیست؟
    شما عزیزان با استفاده از رنگ های روغنی آکریلیک، می توانید پوشش بهتری را بر روی کاغذ دیواری ایجاد کنید و در آخر هم یک سطح صاف تر و یکنواخت تری را به دست خواهید آورد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − نه =