آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی

آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی

جدا نمودن کاغذ دیواری قدیمی


یکی از قسمت های مهم در خانه دیوارها نیز می باشند. دیوارهایی که می توان با انواع دیوارپوش ها و مخصوصا کاغذ دیواری آن را به خوبی و برحسب سلیقه و طرح و رنگ مورد نظر نیز پوشاند. اما پس از گذشت مدتی ممکن است که این کاغذ دیواری ها قدیمی و بی رنگ شوند و احتیاج به کندن و یا تعویض نیز داشته باشند. ما در این مقاله همواره راهنمای شما در آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی نیز خواهیم بود.

مراحل کندن کاغذ دیواری قدیمی

جداکردن و کندن کاغذ دیواری های قدیمی کار بسیار دشواری نمی باشد به خصوص که اگر راهکارهای ساده ای که در ادامه ذکر می کنیم را به کار بگیرید، در ابتدا تمامی وسایل و تزئینات نصب شده بر روی دیوار و لوازم خانگی اطراف و نزدیک به دیوار را برداشته و بعد مراحل زیر را طی انجام دهید.

در حین آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی، جدا کردن کاغذ نیز به نوع کاغذ دیواری و نحوه رنگ کردن سطح زیرین دیوار نیز بستگی دارد. برخی اوقات شرایطی موجود می باشد که تصمیم می گیرید کاغذ دیواری قدیمی را از دیوار جدا نکنید که به این ترتیب می توانید بر روی همان کاغذدیواری قدیمی نیز، کاغذ دیواری نو و جدید را بدون اینکه حباب و یا چروکی درست شود نیز نصب کنید.

  •  از گوشه و شکاف پایین دیوار با استفاده از ابزار کارتک نیز لبه ی کاغذ دیواری را از سطح دیوار بلند کنید و اگر این امر به راحتی بود نیز این کار را ادامه دهید.
  •  برای جدا کردن کاغذ دیواری به راحتی هر دو طرف کاغذ دیواری را بلند کنید و با دست ته کاغذ دیواری را نگه دارید و  این کار را در سرتاسر دیوار اتاق نیز انجام دهید.
  •  اگر کاغذ دیواری بر روی دیوار سخت بود نیز با استفاده از تیغ یا چاقو جهت جدا کردن و بلند کردن  کاغذ دیواری کمک بگیرید به اینصورت که چاقو یا تیغ را عمودی نگه دارید و به صورت افقی نیز نوارهای 10 اینچی جدا کنید.
کندن کاغذ دیواری قدیمی
چگونگی کندن کاغذ دیواری قدیمی

جدا کردن کاغذ دیواری های قدیمی پوست پوست شده

برخی از کاغذ دیواری ها به شکل پوسته پوسته در می آیند. به این معنا که لایه رویی آن ها مانند کاغذ های نواری جلو می آید. در این صورت نیز باید آن ها را به همان شکل رها نکنید و مطابق با دستور با آب نیز، آن ها را از دیوار جدا کنید.

کندن کاغذ دیواری های قدیمی از روی دیوار با آب

روش های استفاده از آب جهت جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی نواری و قابل شستشو پس از کندن کاغذ دیواری هایی که به راحتی با کارتک از دیوار جدا شده اند نوبت به کاغذهای باقی مانده بر روی دیوار می رسد ، جهت این امر شما احتیاج به کنسانتره مایع می باشید. مطابق با دستورالعمل کارخانه، کنسانتره را با آب گرم ترکیب کرده و با اسپری، و قلم مو روی دیوار بکشید.

و این کار را از بالا تا پایین کاغذ دیواری نیز تکرار کنید و سعی کنید با آن قسمت هایی که قبلا خشک شده است و کاغذ را جدا کردید نیز برخورد نداشته باشید سپس کمی صبر کنید و فرصت دهید تا کاغذ دیواری قدیمی چند دقیقه خیس خورده و سپس به کمک یک لیسک نیز آن ها را جدا کرده و بکنید.

برخی اوقات بعضی قسمت های کاغذ دیواری کهنه نیز آب را به خود جذب نمی کند که بدین منظور با کمک یک سنباده درشت روی آن بکشید تا آب جذب کاغذ دیواری گردد. هنگامی که 30 دقیقه به صورت کاملا کاغذ خیس خورد با یک وسیله تیز خراش دهید تا به سادگی نیز جدا شود.

جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی
جدا کردن کاغذ دیواری از روی دیوار با آب

جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی با بخار پز کردن کاغذ

از آبش جوش جهت نرم کردن چسب میان دیوار و کاغذ دیواری استفاده کنید. اگر قصد داشته باشید کاغذ دیواری جنس وینیل را با بخار جدا کنید به کمک ابزاری نیز کاغذ دیواری قدیمی را سوراخ کنید تا بخار چسب را آب کند.

جهت این امیر نیاز به یک بخارشوی قوی دارید. در ابتدا نیز مطمعن شوید که دکمه power دستگاه خاموش باشد. سپس آب گرم را درون محفظه دستگاه ریخته و ماشین را روشن کنید تا آب به جوش آید. و در نهایت به استفاده از دستکش آن را به مدت 30 ثانیه بر روی همه قسمت های کاغذ دیواری قدیمی بگیرید و در این موقع خواهید دید که چگونه کاغذ ها به سادگی از دیوار نیز جدا می شوند.

نکات مهم جهت کندن کاغذ دیواری قدیمی

اگرقصد داشته باشید که از کاغذ دیواری جنس وینیل که به عنوان نوعی روکش محافظتی برای کاغذ دیواری به شمار می رود استفاده کنید، اگر که کاغذ دیواری زیرین از جنس وینیل باشد نیز چسب زدن میان این دو کاغذ دیواری قدیمی و جدید موجب می گردد که چسب به خوبی خشک نشود و یا اگر کاغذ دیواری قدیمی تر از جنس وینیل نباشد چسب زیر آن موجب رطوبت شده و شروع به کپک زدن می کند.

احتمال دارد هنگامی که دست خود را بر روی دیوار می کشید صداهایی به گوشتان بخورد که اعم از آن است که کاغذ دیواری به تا شدگی دچار گشته و باید تعویض گردد. اگر در گوشه دیوار قسمتی از کاغذ دیواری دچار پارگی و صدمه شود زمانی که دیوار نشست کند، کاغذ دیواری پاره می شود پس از این نکته به راحتی نیز عبور نکنید.

نکات مهم کندن کاغذ دیواری
نکات مهم جهت جداسازی کاغذ دیواری قدیمی
سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به بررسی آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی از روی دیوار و روش های کارآمدی که مناسب جدا کردن کاغذ دیواری از دیوار می باشند نیز پرداختیم تا برای شما همراهان گرامی نیز مفید و به کار آید.

سوالات متداول آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی

  1. آیا می توان بدون جدا کردن کاغذ دیواری قدیمی، کاغذ دیواری جدید را نصب کرد؟
    جدا کردن کاغذ نیز به نوع کاغذ دیواری و نحوه رنگ کردن سطح زیرین دیوار نیز بستگی دارد و برخی اوقات می توانید بر روی همان کاغذ دیواری قدیمی، کاغذ دیواری نو و جدید را بدون اینکه حباب و یا چروکی درست شود نیز نصب کنید.
  2. آموزش کندن کاغذ دیواری های قدیمی قابل شست وشو به چه صورت می باشد؟
    شما باید با ابزار منافذی را بر روی آن به وجود آورید و با اسپری آب منافذ را خیس کنید و سپس 10 دقیقه منتظر مانده وبعد اقدام به جداکردن آن با کارتک زنید.
  3. آموزش کندن کاغذ دیواری قدیمی با بخارپز کردن کاغذ به چه شکل است؟
    جهت این امیر نیاز به یک بخارشوی قوی دارید. با استفاده از دستکش دستگاه را به مدت 30 ثانیه بر روی همه قسمت های کاغذ دیواری قدیمی بگیرید و در این موقع خواهید دید که چگونه کاغذ ها به سادگی از دیوار نیز جدا می شوند.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =