آموزش نصب کاغذ دیواری سقف

آموزش نصب کاغذ دیواری سقف

چگونگی نصب کاغذ دیواری سقف


راهنمای نصب کاغذ دیواری سقف

کاغذ دیواری سقف یکی از جدیدترین متدهای طراحان دکوراسیون داخلی است که اغلب بدون شرایط و یا مشکل خاص قابل نصب است. ما همواره در سایت زیگموند نیز به مزایای نصب کاغذ دیواری در سقف و همچنین آموزش نصب کاغذ دیواری سقف برای شما همراهان گرامی در این مقاله نیز خواهیم پرداخت. پس اگر شما هم قصد نصب کاغذ دیواری بر روی سقف را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگر جهت دکوراسیون سقف خانه یا محل کار خود فقط شیوه‌ی رنگ‌آمیزی را در نظر گرفته اید، وقت آن است که کمی خلاقانه‌تر عمل کرده و با انتخاب کاغذ دیواری سقف، تغییر بی‌نظیری را در محیط داخلی خود به وجود آورید.

سقف کاغذ دیواری شده یکی از روش‌های طراحی داخلی است که بسیار مورد توجه و استقبال افراد جهت طراحی داخلی مکان مورد نظر خود نیز قرار گرفته است.

نصب کاغذ دیواری سقف
مراحل نصب کاغذ دیواری سقف

بهترین طرح های کاغذ دیواری سقف

استفاده از کاغذ دیواری دارای طرح الگوهای هندسی با کمی تضاد رنگی نیز جهت طراحی سقف بسیار عالی هستند.

از آنجا که این مدل طرح های کاغذ دیواری مانند عکس ها سمت خاصی را جلوه نمی‌دهد بنابراین از هر زاویه ای برای فرد قابل مشاهده بوده و بسیار مناسب به چشم می‌آید.

به دلیل اینکه سقف به صورت مستقیم در معرض دیدگان افراد قرار ندارد، فقط الگوهای رنگی متضاد می توانند تضاد در دید محیط پیرامون را به وجود بیاورند.

استفاده از کاغذ دیواری سقف با الگوهای کوچک تر از راه دور به خوبی قابل مشاهده نیست.  درنتیجه توصیه می‌شود از طرح هایی با اندازه بزرگتر نیز استفاده نمایید. این موضوع انتخاب طرح را جهت کاغذ دیواری سقف پذیرایی حتما در ذهن خود نیز داشته باشید.

مراحل مورد نیاز جهت آموزش نصب کاغذ دیواری سقف

پیش از نصب کردن کاغذ دیواری، بایستی اطمینان حاصل کنید که سقف محیط مورد نظر شما نیز از شرایط مطلوبی برخوردار است. در صورت وجود هرگونه مشکلی در سقف بایستی تمامی درزهای سقف را پر کرده و تمامی برجستگی‌های سقف را سمباده کشیده و عملیات بتونه‌کاری را شروع کنید.

همچنین کلیه ذرات گرد‌ و‌ غبار و لکه‌های اضافی را از روی سطح سقف تمیز کنید. و توجه داشته باشید که کاغذ دیواری را روی سقفی که تازه رنگ آمیزی شده است نیز نصب نکنید، مگر این‌که دست کم 20 روز از عملیات رنگ‌کاری گذشته باشد.

  • اندازه‌گیری، در این مرحله شما باید ابعاد سقف را به صورت دقیقی اندازه گیری کنید. شما با استفاده از یک متر مختص اندازه‌گیری، بخشی که اولین قسمت کاغذ دیواری روی آن نصب خواهد شد را تعیین کنید
  • کاغذ دیواری را صاف کنید، پس از اندازه گیری های دقیق و تهیه کاغذ دیواری مورد نظر خود که به صورت رولی نیز می باشد، پیش از نصب کاغذ، کاغذ دیواری را باز کرده و آن را صاف کنید و اجازه دهید که به مدت 24 ساعت به صورت صاف روی زمین پهن بماند.
  • برش کاغذ دیواری
  • نصب کاغذ دیواری سقف
  • صاف کردن برآمدگی‌ها
مراحل نصب کاغذ دیواری سقف
مراحل لازم جهت نصب کاغذ دیواری سقف

چه زمانی سقف را کاغذ دیواری کنیم؟

استفاده از کاغذ دیواری بر روی سقف محدودیت خاصی ندارد و شما می توانید جهت انواع محیط داخلی خانه خود از جمله: اتاق خواب، پذیرایی، اتاق غذاخوری و حتی آشپزخانه نیز از آن استفاده کنید.

همچنین شما می توانید از کاغذ دیواری سقف برای فضایی با رنگ دیوارهای خنثی و یا رنگی و یا در کنار دیگر دیوارپوش‌های محیط داخلی خود بهره مند شوید. اما بهتر است انتخاب رنگ و طرح آن را به تیم تخصصی زیگموند سپرده تا در انتها هارمونی چیدمان شما بدون نقص به نظر بیاید.

نکات مهم در ارتباط با آموزش نصب کاغذ دیواری سقف

در ارتباط با نحوه ی نصب کاغذ دیواری سقف در ابتدا توصیه ما به شما این است که این کار را همواره به دست یک نصاب با تجربه و کاربلد نیز بسپارید. ما اکیداً توصیه می کنیم جهت نصب هرگونه کاغذ دیواری، یک نصاب حرفه‌ای را استخدام کنید.

زیرا یک نصاب با تجربه که کار با کاغذ دیواری را بلد است می تواند امور نصب کاغذ دیواری را سریع‌تر و کارآمدتر نیز انجام دهد.

در حالی که اگر شما خودتان قصد نصب کاغذ دیواری سقف را داشته باشید، ممکن است در مدت زمان بیشتر و با کمی ایراد و مشکل نیز کار را به اتمام برسانید.

یک نصاب حرفه ای از ابزارهای مناسب جهت نصب کاغذ دیواری برخوردار است و شما همچنین اگر بخواهید خودتان کار نصب را انجام دهید بایستی این ابزارهای مخصوص نصب کاغذ دیواری سقف را هم خریداری نمایید.

تیم نصاب های حرفه‌ای و با‌تجربه زیگموند به شما این اطمینان را می دهد که اندازه گیری های دقیق محیط خود را به دست آورده و همچنین با اندازه گیری و محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری، شما می‌توانید مقدار مورد نیاز کاغذ دیواری با هر رنگ و طرحی را از سایت ما خریداری نمایید.

سخن پایانی

ما همواره در این مقاله به بررسی و آموزش نصب کاغذ دیواری سقف برای شما پرداخته‌ایم و امیدواریم شما همراهان گرامی با خواندن این مقاله بتوانید به نحو مناسبی سقف مورد نظر محیط خود را کاغذ دیواری کنید.

سوالات متدوال آموزش نصب کاغذ دیواری سقف

  1. آماده سازی سقف جهت نصب کاغذ دیواری به چه صورت است؟
    در صورت وجود هرگونه مشکلی در سقف بایستی تمامی درزهای سقف را پر کرده و تمامی برجستگی‌های سقف را سمباده کشیده و عملیات بتونه‌کاری را شروع کنید.
  2. نصب کاغذ دیواری سقف به چه صورت است؟
    نصب به این صورت است که یک نفر روکش محافظ را از لبه بالایی کاغذ دیواری جدا کرده و نفر دیگر پشت کاغذ دیواری را که از قبل با کمک قلم چسب مخصوص کاغذ دیواری را به کاغذ مالیده است نیز به بخش مورد نظر سقف می‌چسباند.
  3. ویژگی طرح مناسب کاغذ دیواری سقف چیست؟
    استفاده از کاغذ دیواری سقف با الگوهای کوچک تر از راه دور به خوبی قابل مشاهده نیست.  درنتیجه توصیه می‌شود از طرح هایی با اندازه بزرگتر نیز استفاده نمایید. این موضوع انتخاب طرح را جهت کاغذ دیواری سقف پذیرایی حتما در ذهن خود نیز داشته باشید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =