آموزش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری برای خانه

آموزش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری برای خانه

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری برای خانه


این روزها استفاده از کاغذ دیواری در  طراحی دکوراسیون داخلی خانه بسیار رایج شده است. انواع متنوعی از کاغذ دیواری در جنس ها و طرح ها موجود است که به کار بردن هر کدام متناسب با دکوراسیون داخلی جذابیت فوق العاده ای به نمای داخلی خانه می دهد. خرید، نصب و محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری نیاز به مهارت بالایی دارد که دانستن همه این موارد به شما کمک می کند که با توجه به مساحت دیوار کاغذ دیواری را تهیه کنید.

کاغذ دیواری ها جنس و طرح های مختلفی دارد که توسط شرکت های خارجی و ایرانی در متراژهای مختلف تولید شده است. بنابراین در زمان خرید کاغذ دیواری باید فضای مورد نظر را بررسی کنید و طبق اندازه هایی که از مساحت دیوار به دست می آورید محاسبات لازم در مورد تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری را محاسبه کنید.

اهمیت استفاده از کاغذدیواری در طراحی خانه

کاغذ دیواری ها طرح ها و مدل های متنوعی دارند. شما با استفاده از کاغذ دیواری ها می توانید فضای خانه را پر انرژی تر نشان دهید. استفاده از کاغذ دیواری های متناسب با دکوراسیون داخلی موجب جذاب تر شدن فضای خانه می شود . شما می توانید قسمت های مختلف خانه را با کاغذ دیواری های زیبا پوشش دهید. برخی از کاغذ دیواری ها با توجه به کیفیتی که دارند از طول عمر و ماندگاری بالایی برخوردار هستند. در صورتی که گرد و غباری بر روی کاغذ دیواری قرار گیرد شما به راحتی با روش ساده می توانید کاغذ دیواری را تمیز کنید تا مثل روز اول همچنان زیبا به نظر برسد.

نکات مهمی که در زمان محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
نکات مهم در زمان محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری که باید رعایت شود

نکات مهم در زمان محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها طرح ها و رنگ های متفاوتی از همدیگر دارند. برخی از آنها ساده و برخی نیز طرح دار هستند که در مدل های طرح دار، همه نقش ها و طرح ها باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد.

بنابراین در زمان محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری باید به این نکته دقت داشته باشید که طرح ها نصف و نیمه نباشند بنابراین در برخی از مواقع در زمان خرید کاغذدیواری طرح دار باید تعداد رول های بیشتری از این مدل کاغذ دیواری را تهیه کنید.

پنجره و درب ورودی

در زمان محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری لازم است مساحت درب و پنجره را از کل مساحت کم کنید. در مرحله اول باید طول و عرض درب و پنجره ورودی اندازه گیری شود. به عنوان مثال برای پوشش دیواری که پنجره روی آن در حدود 3 متر طول و 2 متر عرض دارد باید عددی در حدود یک و نیم رول را از عددی که محاسبه کردید کم کنید. البته اندازه گیری دیوارها نیز در زمان قرنیز یا بدون قرنیز نیز باید در نظر گرفته شود.

قیمت تعداد رول کاغذ دیواری

قیمت کاغذ دیواری به عواملی همچون برند، شرکت سازنده، جنس و بافت پارچه دارد. در زمان محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری باید متراژ دیوار را محاسبه کنید در واقع با محاسبه متراژ دیوار و اینکه یک رول از کاغذ دیواری چه مقدار از یک دیوار را به خوبی پوشش می دهد موجب می شود تا شما تعداد رول کاغذ دیواری مورد نیاز را به دست آورید. به این نکته دقت داشته باشید که اگر عددی که برای تعداد رول کاغذ دیواری به دست آوردید به صورت اعشاری به عنوان مثال 8.6 بود شما باید حدود 9 رول از کاغذ دیواری را تهیه کنید.

با داشتن مقدار بیشتری از عددی که از محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری به دست آمده شما می توانید در مواقع ضروری در زمان آسیب دیدن قسمت هایی از کاغذ دیواری از آن استفاده کنید.

محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری
آموزش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری چگونه است

آموزش محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری

برای محاسبه دقیق تعداد رول مورد نیاز از کاغذ دیواری شما باید در مرحله اول با استفاده از یک متر عرض دقیق دیوار را به دست آورید و در ارتفاع دیوار ضرب کنید.

البته اندازه گیری چهارگوش دیوار، ستون ها و دیگر مقادیر را هم باید اندازه گیری کنید و همه را به عددی که از عرض دیوار به دست آورده اید اضافه کنید. محاسبه مساحت دیواز از طریق فرمول زیر محاسبه می شود:

(عرض دیوار مورد نظر ) × (ارتفاع دیوار مورد نظر) = X (مساحت دیوار شما)

در ادامه نیز باید فرمول زیر را با قرار دادن عدد محاسبه شده از فرمول بالا به دست آورید تا در نتیجه تعداد رول مورد نیاز کاغذ دیواری به دست آید.

X ÷ 5 = Y

در صورتی که عدد به دست آمده یک عدد اعشاری بود شما باید عدد را رند کنید و به همان میزان تعداد رول کاغذ دیواری را سفارش و خریداری کنید.

سخن پایانی

برای محاسبه تعداد رول کاغذ دیواری شما باید با استفاده از یک متر طول، ارتفاع، چهار گوش، ستون و بقیه مقادیر را به طور دقیق اندازه گیری کنید و در فرمول ها جایگذاری کنید .

سوالات متداول محاسبه تعداد رول کاغذدیواری برای خانه

  1. مهمترین عوامل موثر در قیمت کاغذ دیواری چیست؟
    با توجه به تقاضای بالا برای خرید کاغذ دیواری انواع متنوعی از این محصول در طرح ، جنس و رنگ های متنوع موجود است. البته قیمت این محصول نیز بستگی به برخی از عوامل همچون وضعیت دیوار فعلی، رنگ یا خراشیدگی دیوار، برند و کشور سازنده کاغذ دیواری دارد. اگر نیاز باشد کاغذ دیواری قبلی کنده شود هزینه نصب کاغذ دیواری نیز بالاتر خواهد رفت.
  2. اگر دیوار خانه ستون ها و قابل های زیادی داشته باشد، هزینه نصب بالاتر می رود؟
    بله چون اعدادی که از اندازه گیری ستون ها، قاب ها به دست می آید باید همه را به عرض دیوار اضافه کنید.
  3. تهیه کردن چسب کاغذ دیواری به عهده چه کسی است؟
    تهیه کردن چسب مناسب برای چسباندن کاغذ دیواری به عهده متخصصان نصب است که در زمان محاسبه کردن دستمزد، هزینه چسب نیز جدا باید پرداخت شود.
  4. آیا کاغذ دیواری طرح دار قیمت نصب بالاتری دارد؟
    بله، کاغذ دیواری هایی که طرح های 3 بعدی و مدل هایی از این قبیل طرح ها را دارند در زمان نصب باید با دقت زیادی نصب آن ها بر روی دیوار انجام شود بنابراین قیمت نصب این مدل کاغذ دیواری ها نسبت به کاغذ دیواری های ساده تر، بالاتر خواهد بود.
4.5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =