آموزش صفر تا صد نصب کاغذ دیواری

آموزش صفر تا صد نصب کاغذ دیواری

آموزش صفر تا صد نصب کاغذ دیواری


نصب کاغذ دیواری یکی از روش‌ های ساده و ارزان برای تزئین و شکیل شدن دیوارهای منزل می باشد. با این حال، برای نصب درست کاغذ دیواری، نیاز به توجه به جزئیات و رعایت قوانین و مراحل مشخص دارید. در این مقاله، به طور مفصل آموزش صفر تا صد نصب کاغذ دیواری را ارائه می‌دهیم تا به راحتی بتوانید دیوار منزل، محل کار و… را با کاغذ دیواری تزئین کنید.

مواد لازم برای نصب و اجرای کاغذدیواری

  • کاغذ دیواری
  • چسب دیواری
  • پوشش دهنده کف
  • قیچی
  • متر
  • مداد
  • پارچه یا اسفنج
  • رولر
مراحل نصب کاغذ دیواری
مراحل نصب کاغذ دیواری

مراحل قبل از نصب کاغذ دیواری

بی معطلی بپردازیم به مراحلی که باید جهت نصب کاغذ دیواری رعایت و انجام شود :

مرحله اول انتخاب کاغذ دیواری

قبل از شروع به نصب کاغذ دیواری، باید کاغذ دیواری مناسب با سلیقه خود را انتخاب کنید. برای این کار، می‌توانید به یک فروشگاه کاغذدیواری مراجعه کرده و انواع مختلفی از کاغذ دیواری را بررسی کنید.

برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب، باید به یک سری عوامل توجه شود مانند:

  1. رنگ
  2. الگو
  3. جنس
  4. قیمت

همچنین اطمینان داشته باشید که کاغذ دیواری منتخب شما با سایر اجزای دکوراسیون منزلتان سازگار است.

مرحله دوم آماده سازی سطح دیوار

قبل از نصب کاغذ دیواری، باید سطح دیوار را آماده کنید. برای این کار، ابتدا باید سطح دیوار را با ماده ضد عفونی کننده مورد نظر از کف پوشانده و تمیز کنید. سپس، اگر سطح دیوار خشک نیست، باید منتظر شوید تا سطح دیوار کاملاً خشک شود.

نصب کاغذ دیواری
نصب کاغذ دیواری

مرحله سوم تعیین مقدار کاغذ دیواری

برای تعیین مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز، باید ابتدا مساحت دیوار را اندازه گیری کنید.

برای این کار، از یک متر استفاده کرده و اندازه‌گیری‌ها را به دقت انجام دهید. سپس، برای محاسبه مقدار کاغذ دیواری مورد نیاز، مساحت دیوار را با عرض کاغذ دیواری که قصد خرید آن را دارید، تقسیم کنید. به عنوان مثال:

اگر مساحت دیوار ۲۰ متر مربع است و عرض کاغذ دیواری ۵۰ سانتی‌متر است،باید ۴۰ متر مربع (۲۰ ÷ ۰٫۵) کاغذ دیواری را خریداری کنید. همچنین می توانید جهت اطلاع از اندازه دقیق سطح دیوار از افراد متخصص در فروشگاه زیگموند نیز کمک بگیرید.

مرحله چهارم برش کاغذ دیواری

پس از خرید کاغذ دیواری، باید آن را برش دهید. برای برش دادن کاغذ دیواری، از یک قیچی تیز استفاده کنید و قطعات کاغذ دیواری را به اندازه دیوار مورد نظرتان برش دهید.توجه داشته باشید که حتما قطعات کاغذ دیواری را در حدود ۵ سانتی‌متر بیشتر از اندازه دیوار برش دهید. این کار به شما این اجازه را می‌دهد که کاغذ دیواری را براساس شیب دیوار قرار دهید و همچنین از هدر رفتن بیش از اندازه کاغذ دیواری جلوگیری کنید.

مرحله پنجم آماده سازی چسب دیواری

بعد از برش دادن کاغذ دیواری، باید چسب دیواری را آماده کنید. برای این کار، مقداری آب داغ را به چسب دیواری اضافه کنید تا به چسبندگی مورد نظر برسد. اگر از چسب دیواری آماده استفاده می‌کنید، در ابتدا حتما دستورالعمل استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید.

مرحله ششم نصب کاغذ دیواری

حال که سطح دیوار آماده و کاغذ دیواری برش داده شده و چسب دیواری آماده است، می‌توانید شروع به نصب کاغذ دیواری کنید.

شرایط نصب کاغذ دیواری
شرایط نصب کاغذ دیواری

شروع کار نصب کاغذ دیواری

پس از انجام مراحل قبل از نصب و اطمینان از انجام تمام مراحل آن سپس به سراغ نصب خود کاغذ دیواری می رویم.

  1.  قطعه کاغذ دیواری را با مداد و رولر به اندازه دیوار مورد نیاز بچینید.
  2. کاغذ دیواری را از سمت چاپ شده به سمت بالا بگذارید و طرح را با دقت تنظیم کنید.
  3. با استفاده از رولر، کاغذ دیواری را به سمت بالا برگردانید و چسب دیواری را پشت کاغذ دیواری بریزید.
  4. با استفاده از پارچه یا اسفنج، تمام سطح کاغذدیواری را به چسب دیواری آغشته کنید.
  5. قسمت بالای کاغذ دیواری را به دیوار چسبانده و آن را با رولر صاف کنید بهتر است این کار را به آرامی انجام دهید تا از ایجاد هر گونه خطا در نصب کاغذ دیواری جلوگیری شود.
  6. پس از چسباندن قسمت بالای  کاغذ دیواری، قسمت پایین آن را با دقت بر روی دیوار بچسبانید و با رولر صاف کنید.
  7. سپس، قسمت میانی کاغذ دیواری را به دیوار بچسبانید و با رولر صاف کنید. برای این کار، از وسط به سمت لبه‌ها پیش بروید و از هرگوشه با دقت کار کنید.
  8. بعد از چسباندن کاغذ دیواری به دیوار، باید آن را با یک قیچی در نقاط لازم برش دهید. برای مثال، اگر کاغذ دیواری بر روی درب یا پنجره قرار دارد، باید کاغذ دیواری را به اندازه درب یا پنجره برش دهید تا بتوانید آن را به شکل مناسب بر روی دیوار قرار دهید.
  9. در صورت نیاز، می‌توانید با استفاده از قیچی و پارچه، بخش‌های اضافی کاغذ دیواری را برش داده و به شکل مناسب در نقاط لازم قرار دهید.

 پایان کار نصب کاغذ دیواری

بعد از نصب کامل کاغذ دیواری، باید صبر کنید تا چسب دیواری کاملاً خشک شود. سپس، با استفاده از پارچه یا اسفنج، سطح کاغذدیواری را تمیز کرده و از شر هر گونه ذرات گرد و خاکی که ممکن است روی سطح کاغذ دیواری موجود باشد، خلاص شوید. در نهایت، می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند قرار دادن تزئینات دیواری یا نورپردازی استفاده کنید تا دیوارهای مزین به کاغذدیواری خود را زیباتر جلوه دهید.

پایان کار نصب کاغذ دیواری
پایان کار نصب کاغذ دیواری

نکاتی درباره مراقبت و نگهداری از کاغذ دیواری

باید به این نکته توجه داشته باشید که کاغذ دیواری نیاز به مراقبت و نگهداری دارد تا به مدت زمان طولانی، زیبایی و کیفیت خود را حفظ کند. برای نگهداری از کاغذ دیواری، حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

1. شستشوی کاغذ دیواری
در صورتی که کاغذ دیواری شما آلودگی داشته باشد، باید با یک پارچه نرم و خیس، با دقت کاغذ دیواری را تمیز کنید. بهتر است در انجام این کار بیش از اندازه از آب استفاده نکنید و کاغذ دیواری را با یک پارچه خشک پاک کنید.

2. جلوگیری از تماس با آب
باید از تماس کاغذ دیواری با آب جدا خودداری کنید. توصیه می شود کاغذ دیواری را در نزدیکی آب‌گیر، سینک‌ و حمام‌ نصب نکنید. همچنین در صورتی که کاغذ دیواری شما در نزدیکی حمام یا آشپزخانه قرار دارد، می‌توانید از روشنایی و تهویه مناسب برای کاهش رطوبت در این مناطق استفاده کنید.

3. جلوگیری از تماس با نور خورشید
نور خورشید می‌تواند باعث پوسیدگی کاغذ دیواری شما شده و موجب شود که به راحتی کاغذدیواری شما از دیوار بیافتد. برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است کاغذ دیواری را در نزدیکی پنجره‌ها و درها نصب نکنید و در صورت نصب در این محل‌ها، از پرده‌های محافظ استفاده کنید.

4. جلوگیری از خشک شدن در هوای بسیار گرم
در صورتی که کاغذ دیواری در نزدیکی سیستم گرمایشی قرار داشته باشد، باید در نظر داشته باشید که هوای محیط خیلی گرم نشود. جهت جلوگیری از گرمای شدید محیط، می‌توانید از تهویه مناسب استفاده کنید.

5. جلوگیری از ضربه و آسیب
برای جلوگیری از آسیب به کاغذ دیواری، باید از ضربه زدن به دیوار و آسیب دیدن آن خودداری کنید. همچنین در صورتی که نیاز به تعویض کاغذ دیواری دارید، باید با دقت و طبق اصول کاغذ قبلی را بردارید تا به دیوار آسیب نرسانید.

6. عدم استفاده از مواد شیمیایی
برای شستشوی کاغذ دیواری، از مواد شیمیایی قوی مانند وایتکس و مواد شوینده موجود در بازار استفاده نکنید. بهتر است از محلول آب و سرکه یا محلولی که توسط تولیدکننده کاغذ دیواری توصیه شده است، استفاده کنید.

7. جلوگیری از تماس با اجسام تیز
کاغذ دیواری قابلیت شکستن و پاره شدن دارد، بنابراین باید از تماس با اجسام تیز و تراشیده‌ به دیوار و کاغذدیواری جلوگیری کنید. همچنین برای جلوگیری از خط و خش در سطح کاغذ دیواری، می‌توانید از یک پارچه نرم و خشک برای تمیز کردن سطح کاغذ دیواری استفاده کنید.

نگهداری از کاغذ دیواری
نگهداری از کاغذ دیواری
سخن پایانی

نصب کاغذ دیواری کاری بسیار دقیق و دشوار است که نیاز به دقت و توجه دارد. بهتر است برای نصب کاغذدیواری از متخصصین در این حوزه کمک بگیرید تا نتیجه ای عالی و بدون نقص داشته باشد اما اگر به هر دلیلی مایلید خودتان این کار را انجام دهید، با رعایت تمامی مراحل و نکات فوق، می‌توانید به راحتی کاغذ دیواری را نصب کنید و از زیبایی و طول عمر آن لذت ببرید.

سوالات آموزش صفر تا صد نصب کاغذ دیواری

  • مواد لازم برای نصب کاغذدیواری چیست؟
    کاغذ دیواری، چسب دیواری، پوشش دهنده کف، قیچی، متر ، مداد، پارچه یا اسفنج رولر از موارد لازم برای نصب کاغذ دیواری است.
  • مهمترین نکته در نگهداری از کاغذ دیواری چیست؟
    به طور کل نگهداری از کاغذ دیواری یعنی اجاره آسیب رسیدن به کاغذ دیواری را به حداقل برسانیم چه با اشیاء چه با هوای نامطلوب محیط.
  • نحوه آماده سازی چسب دیوار چگونه انجام می شود؟
    برای این کار، مقداری آب داغ را به چسب دیواری اضافه کنید تا به چسبندگی مورد نظر برسد. اگر از چسب دیواری آماده استفاده می‌ کنید، در ابتدا حتما دستورالعمل استفاده از آن را به دقت مطالعه کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + هفت =