روش تشخیص دیوار اصل و فرعی برای نصب کاغذدیواری

چگونه کاغذ دیواری خانه را نظافت کنم

تشخیص دیوار اصل و فرعی برای کاغذدیواری


قصد دارید برای خرید کاغذدیواری اقدام کنید اما نمی توانید نمونه های اصلی را انتخاب کنید؟ به دنبال روش تشخیص دیوار اصل و فرعی برای نصب کاغذدیواری هستید؟ خرید این محصولات به دلیل تنوع بالا و طرح و رنگ های مختلف، امری سخت و بسیار وقت گیر است.

روش های تشخیص دیوار اصل و فرعی برای نصب کاغذدیواری

برای آشنایی با روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری باید یک سری اصول را فرابگیرید. زمانی که می خواهید برای نصب این محصولات در فضا های داخلی مختلف اقدام کنید، باید بدانید که برخی از دیوار های فضا اصلی و بقیه دیوار ها فرعی هستند. همین امر سبب می شود تا کاغذدیواری ها نیز در دو نوع اصلی و فرعی تولید شده و مورد استفاده قرار گیرند.

طبق اصولی که در دکوراسیون داخلی وجود دارد، در هر فضای کوچک و یا بزرگ این دیوار ها باید ابتدا تقسیم بندی شوند. پس از انجام این کار می توانید برای انتخاب کاغذدیواری ها اقدام کنید. این کار یک نظم و هماهنگی خاص در فضا ایجاد کرده و از شلوغ و یا سادگی بیش از حد جلوگیری می کند.

اگر همه دیوار ها را در یک فضا با نمونه های ساده این محصولات پوشش دهید، فضا بسیار ساده و خسته کننده می شود. در شرایطی که از طرح های شلوغ این متریال ها برای همه دیوار ها استفاده کنید نیز فضا بسیار شلوغ و بی نظم جلو می کند. از این رو برای ایجاد تعادل و هماهنگی در فضا های مختلف باید ابتدا دیوار های اصلی و فرعی مشخص شده و نمونه های مناسبی از این محصولات را خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید: برای اتاق کوچک چه کاغذ دیواری مناسب است؟

کاغذدیواری مناسب دیوار های اصلی و فرعی در فضا های مختلف

روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری به شما کمک می کند تا در این زمینه انتخاب های مناسب تری داشته باشید. قبل از انتخاب کاغذدیواری ها ابتدا نوع این دیوار ها را مشخص کنید. در اتاق خواب ها دیواری که سر تخت در مقابل آن قرار گرفته است، نسبت به بقیه دیوار ها باید متفاوت باشد.

این دیوار در حقیقت دیوار اصلی بوده و به نمونه خاصی از کاغذ دیواری ها نیاز دارند. این نوع دیوار ها در سالن پذیرایی دیوار پشت مبل اصلی و یا پشت تلویزیون می باشد. دقت داشته باشید که دیوار هایی که درب و پنجره ها در داخل آن ها قرار گرفته اند، از این نوع دیوار نمی باشند. شما باید با انتخاب یک نمونه مناسب از کاغذ دیواری برای این نوع دیوار ها، نظر افراد را به آن ها جلب کنید.

کاغذدیواری دیوار های اصلی
کاغذدیواری مناسب دیوار اصلی

توجه داشته باشید که ستون ها، راهرو ها و دیوار های کوچک جزو این دسته از دیوار ها محسوب نمی شوند. برای نصب این محصولات بر روی دیوار های اصلی باید اصول خاصی را رعایت کنید.

این دیوار ها باید با استفاده از نمونه های شلوغ و پر نقش این کاغذ دیواری ها پوشش داده شوند. این در حالی است که بقیه دیوار ها باید طرح های ساده تری داشته باشند.

رنگ کاغذ دیواری های اصلی و فرعی

بهترین و مناسب ترین روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری توجه به رنگ هاست. شما پس از تعیین کردن دیوار های اصلی و فرعی باید در زمان خرید این محصولات به رنگ آن ها توجه کنید. بهتر است در هر یک از فضا ها از تناژ رنگی مشابهی استفاده شود. به طور مثال تناژ رنگی این محصولات برای فضای سالن پذیرایی باید مشابه باشد.

از محصولات زیگموند: کاغذدیواری قابل شستشو

اگر دیوار اصلی را در این فضا با رنگ قهوه ای روشن کاغذ دیواری ها پوشش دادید، برای بقیه دیوار ها از رنگ کرم استفاده کنید. در شرایطی که دیوار اصلی اتاق خواب را با رنگ آبی تیره این محصولات پوشش دادید، دیوار های فرعی این فضا باید به رنگ آبی روشن در آید.

اگر برای خرید این متریال ها اقدام کنید، متوجه می شوید که در آلبوم کاغذ دیواری ها نیز این اصل رعایت شده است. هر مدل از این محصولات دارای دو و یا سه نوع مختلف بوده که یکی از آن ها پر رنگ تر و بقیه کم رنگ و ملایم هستند. نمونه پر رنگ تر این محصولات را به عنوان دیوار اصلی و انواع کم رنگ تر را برای پوشش دهی دیوار های فرعی استفاده می کنند.

در حالت کلی برای فضا های کوچک تر بهتر است از تناژ های رنگی خنثی و ملایم این محصولات استفاده کنید. با این کار فضای مورد نظر دلباز تر شده و روشن تر می شود. این در حالی است که فضا های بزرگ تر را می توان با طیف وسیع تری از این متریال ها پوشش داد.

از محصولات زیگموند: کاغذدیواری طرح برجسته

طرح کاغذدیواری های اصلی و فرعی
کاغذدیواری های اصلی و فرعی

طرح کاغذدیواری های اصلی و فرعی

توجه به طرح ها یک روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری می باشد. شما در زمان خرید این محصولات باید توجه ویژه ای به طرح ها داشته باشید. معمولا طرح های پیچیده و شلوغ تر این محصولات را برای دیوار های اصلی و انواع خلوت و کم نقش و نگار آن ها را برای پوشش دهی دیوار های فرعی انتخاب می کنند.

بهتر است که طرح همه این کاغذ دیواری ها در هر یک از فضا ها سبک یکسانی داشته باشند تا هماهنگی و هارمونی لازم در فضا ایجاد شود. شما می توانید با توجه به المان ها و عناصر موجود در فضا نمونه مناسبی از این محصولات را انتخاب کنید. بنابراین برای این کار ابتدا باید سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر را انتخاب کنید و سپس نمونه مناسبی از این متریال ها را خریداری کنید.

اگر به دنبال خرید یک نمونه مناسب از این محصولات هستید، باید برای دیوار اصلی نمونه هایی را انتخاب کنید که طرح های شلوغ و برجسته تری دارد. دیوار های فرعی نیز بهتر است با نمونه های کاغذدیواری پتینه و بسیار خلوت این محصولات پوشش داده شوند.

در حالت کلی برای پوشش دهی دیوار ها در فضا های کوچک بهتر است از نمونه های ساده تر این محصولات استفاده کنید. با این کار فضا بزرگ تر به نظر می رسد و دلباز تر نشان داده می شود.

راهنمای خرید کاغذ دیواری اصل و با کیفیت

برای آشنایی با روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری خوب است بدانید که در هنگام خرید این محصولات باید نکات زیادی را مد نظر داشته باشید. بهترین و مناسب ترین نمونه از این محصولات دارای ویژگی های منحصربفردی باید باشند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • مقاوم در برابر رطوبت

برترین نمونه از این محصولات آن هایی هستند که جدا از اصلی و یا فرعی بودن، کاملا ضد آب بوده و در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاوم باشند. این محصولات باید قابل شستشو باشند و در هنگام تمیز کردن دچار تغییر رنگ نشوند.

  • برند سازنده

شرکت های زیادی در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند. از این رو اگر بتوانید برند سازنده معروف و معتبری برای خرید انتخاب کنید، قدم بزرگی در این زمینه برداشته اید. در این شرایط شما یک محصول با کیفیت و مرغوب را انتخاب می کنید که تنوع بالایی از این محصولات را تولید کرده و به بازار می فرستد.

  • اصالت کاغذ دیواری

دقت داشته باشید که برخی از این محصولات تقلبی بوده و کاملا بی کیفیت هستند. از این رو شما باید فقط نمونه هایی از این کاغذ دیواری ها را انتخاب کنید که اصل و مرغوب بوده و کاملا با کیفیت هستند.

  • توجه به طرح و رنگ

این موضوع یک روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری می باشد. شما باید برای نمونه های اصلی این محصولات به دنبال طرح و رنگ های خاصی باشید که با نمونه های فرعی تفاوت دارد.

چسباندن کاغذ دیواری روی سنگ
کاغذ دیواری
سخن پایانی

روش تشخیص کاغذدیواری اصلی و فرعی هنگام خرید کاغذ دیواری به شما کمک می کند تا در هنگام انتخاب این محصولات هوشمندانه تر عمل کنید. شما برای خرید این محصولات باید ابتدا دیوار های اصلی و فرعی را در فضای مورد نظر مشخص کنید. سپس بر اساس آن ها نمونه های مناسبی از کاغذدیواری اصلی و فرعی را انتخاب کرده و خریداری کنید. طرح هایی از این محصولات که برای دیوار های اصلی استفاده می شوند، شلوغ تر بوده و رنگ های گرم تری دارند. این در حالی است که برای پوشش دهی دیوار های فرعی بهتر است از رنگ های ملایم و ساده تر این محصولات استفاده کنید.

سوالات متداول روش تشخیص دیوار اصل و فرعی برای نصب کاغذدیواری

  1. کاغذدیواری های سه بعدی را به عنوان کدام نوع کاغذدیواری می توان در نظر گرفت؟
    این نوع کاغذدیواری ها به عنوان کاغذدیواری اصلی در نظر گرفته شده و برای دیوار اصلی استفاده می شوند.
  2. در سبک های کلاسیک کاغذدیواری باید از چه رنگ هایی برای دیوار اصلی استفاده کنیم؟
    در انتخاب این سبک از کاغذدیواری ها باید برای دیوار اصلی از رنگ های پر رنگ و گرم مانند قهوه ای، مسی، بژ و … استفاده کنید.
  3. آیا می توان پس زمینه کاغذدیواری اصلی و فرعی یکسان باشد؟
    بله، برای انجام این کار باید از نمونه های طرح ها این محصولات برای پوشش دهی دیوار اصلی و از نمونه های ساده تر برای پوشش دیوار فرعی استفاده کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + نه =