نحوه ست کردن پرده و کاغذدیواری

نحوه ست کردن پرده و کاغذدیواری

شیوه ست کردن پرده و کاغذدیواری


ترکیب پرده و کاغذ دیواری می تواند زیبایی خاصی به خانه شما ببخشد. منظور از تطبیق این دو عنصر در طراحی داخلی، ترکیب رنگ و طرح و نقش آنهاست. در این مقاله به نحوه ست کردن و نحوه ست کردن پرده و کاغذدیواری می‌پردازیم.

اصول ست کردن پرده و کاغذ دیواری

برای ست کردن وسایل به خصوص پرده و کاغذ دیواری خانه می‌ توان از اصول زیر استفاده کرد:

به وجود آوردن تعادل در خانه

این مرحله به جنبه بصری اشاره دارد و به توزیع یکنواخت مبلمان، کاغذ دیواری و اشیاء تزئینی تا حد امکان می‌پردازد تا در هنگام نگاه کردن به اتاق، چیزها وزن بصری یکسانی داشته باشند. برای رسیدن به تعادل، توجه به جایی که عناصر در داخل فضا قرار می گیرند، مهم است.

اتحاد و هماهنگی بین پرده و کاغذدیواری

وحدت یکی از ویژگی های مهم طراحی خانه و ست کردن پرده وکاغذ دیواری است. هر وسیله و آیتم دکوری باید با هم کار کنند تا یک کل منسجم ایجاد کنند. انسجام و یکنواختی تمامی عناصر طراحی به طراحی داخلی شما زیبایی می بخشد. باید مدام به یاد داشته باشید که الگوها، رنگ ها، بافت ها و غیره باید به آرامی در طول پروژه جریان داشته باشند. در غیر این صورت، تک تک آیتم های موجود در فضا خارج از محل درست خود به نظر می رسند. کاغذ دیواری کلاسیک یکی از انواع طرح هایی ست که هارمونی زیبایی بین پرده ها و طرح دیوار ایجاد میکند.

ایجاد ریتم در خانه

ما ریتم را از طریق تکرار بصری اشیا و یا طرح ها ایجاد می کنیم. هنگام تزیین خانه، باید به چیدمان عناصر به گونه ای فکر کنیم که سبب تکرار شود. با استفاده از این مکانیسم های بصری، می توانیم توجه شخصی را به محیط اطراف فضا معطوف کنیم و در نهایت درک کلی اتاق را افزایش دهیم.

تناسب و اندازه بین طرح های پرده و کاغذ دیواری

مفهوم تناسب و اندازه یک راه ایده آل برای ایجاد حس تعلق در بین اشیاء یک اتاق است. اشیاء باید با یکدیگر و با فضا، اعم از اندازه، شکل، فرم و یا رنگ در تعادل باشند. اهمیت این اصل در درک نحوه بهره برداری از محیط اطراف است، خواه اتاق بزرگ باشد یا کوچک تناسب رابطه بین دو شی مهم است. به عنوان مثال، یک فضای بزرگ و پر از ظرفیت در یک فضای کوچک نامتناسب خواهد بود. یک میز قهوه کوچک در مقابل دو مبل بزرگ ممکن است نامناسب و گم شده به نظر برسد.

تاکید یا ایجاد نقطه کانونی

در طراحی داخلی، تاکید بر استفاده از یک قالب مرکزی در اتاق است، مانند رنگ، جزء، بافت یا الگوی که جلب توجه می کند. اتاقی بدون نقطه کانونی فراموش شدنی و خسته کننده است. بنابراین، اصل تأکید بر این است که یک مورد در اتاق را به عنوان مرکز توجه انتخاب کنید که بقیه دکور حول آن می چرخد.

ایجاد کنتراست در فضای خانه

راه های زیادی برای ایجاد کنتراست در یک اتاق وجود دارد. ترکیب رنگ های روشن و تیره یا گرم و سرد می تواند جلوه ای چشمگیر ایجاد کند. شما همچنین می توانید از کنتراست از نظر بافت، الگو و مقیاس استفاده کنید.
هنگام استفاده از کنتراست در طراحی خود، مهم است که به یاد داشته باشید که کمتر معمولا بیشتر است. کنتراست بیش از حد می تواند طاقت فرسا باشد و فضا را شلوغ کند. یافتن تعادل مناسب برای ایجاد فضایی دلپذیر و هماهنگ ضروری است. کنتراست علاقه بصری ایجاد می کند و به تعریف فضاها کمک می کند. این مورد اگر به خوبی انجام شود، می تواند یک اتاق را پویا و هیجان انگیز کند.

توجه به جزئیات در طراحی و ست کردن

توجه به جزئیات آخرین اصل از اصول طراحی داخلی است. برای اضافه کردن جزئیات لازم نیست یک طراح داخلی حرفه ای باشید. این مرحله نهایی به شما امکان می دهد سبک منحصر به فرد خود را نشان دهید و فضا را با چیزهایی که دوست دارید شخصی سازی کنید.

دیزاین کردن خانه
دیزاین کردن خانه با کاغذ دیواری و پرده

دیزاین کردن خانه با کاغذ دیواری

در تولید کاغذ دیواری های جدید تنوع در طرح و رنگ به چشم می خورد. طرح های قدیمی از بین رفته‌اند و کاغذدیواری هایی با طرح و رنگ جدید و قدرت پاک کنندگی بالاتر بوجود آمده اند. تولیدکنندگان کاغذ دیواری همه چیز را از عکس‌ های با اندازه کامل و وضوح بالا گرفته تا کاغذهایی که با حکاکی‌ های سنگ واقعی تزئین شده‌ اند، ایجاد کرده‌ اند. اگر می‌ خواهید فضای زندگی خود را با ظاهری جذاب بسازید، لازم است از این کاغذ دیواری‌ ها در طراحی منزل استفاده کنید.
یکی از ساده ترین راه ها برای هماهنگ کردن مبلمان، پارچه و کاغذ دیواری این است که به دنبال رنگ مناسب بگردید. مثلا یک مبل زیبای سبز رنگ با پارچه روشن خود به دلیل سایه سبز در هر دو، به زیبایی با کاغذ دیواری گلدار رنگارنگ اتاق نشیمن یا حتی اتاق خواب شما ترکیب می شود.
کاغذ دیواری یک گزینه دکوری است که می تواند به دو روش در منزل استفاده شود مثلا می توانید به وسیله آن فقط دیوار را بپوشانید یا می توانید از آن برای ایجاد رنگ ها و طرح های سرگرم کننده در کل فضای خود استفاده کنید. روش دوم بهترین راه برای ایجاد ظاهری جسورانه و مدرن با کاغذ دیواری در خانه است. می‌ توانید از آن برای هماهنگی و ست کردن با پرده، مبلمان، فرش یا حتی استفاده از آن روی زمین استفاده کنید. در واقع کاغذ دیواری وسیله ای فوق‌ العاده همه‌کاره است و در سبک‌ ها و طرح‌ های بسیار متفاوتی عرضه می‌ شود، بدون توجه به زیبایی‌ شناسی شما، می‌ توانید چیزی را پیدا کنید که مناسب شما و خانه شما باشد.

دیزاین کردن خانه با پرده

پرده‌ ها نیز نقش مهمی در هماهنگ کردن چیدمان وسایل منزل دارد. تطبیق پرده ها با دکوراسیون خانه شما را جذاب تر و متفاوت تر می کند.
قبل از خرید پرده، انتخاب رنگ پرده بسیار مهم است. رنگ پرده ها باید با دیوارها، فرش، کاغذ دیواری و مبلمان همخوانی داشته باشد. انتخاب رنگ پرده باید با توجه به میزان نور سالن انتخاب شود. به عنوان مثال، اگر نور سالن ضعیف است، پرده های روشن انتخاب بهتری برای وارد کردن نور بیشتر به اتاق هستند، یا اگر نور خورشید در اتاق روشن است، پرده های تیره انتخاب بهتری برای جلوگیری از نور شدید خورشید هستند. برای اینکه حس خوبی از فضای خانه به شما منتقل شود توجه به پارچه پرده بسیار مهم است زیرا ترکیب پارچه ها می تواند بر جذابیت دکوراسیون شما تاثیر بگذارد.
هنگام خرید پرده توجه به دکوراسیون بسیار مهم است. برای مثال در خانه هایی با طرح کلاسیک، انتخاب پرده هایی با طرح های ساده و کلاسیک که دارای راه راه یا نقطه نقطه هستند، انتخاب خوبی است. برای فضاهایی با طراحی مدرن، خرید پرده هایی با طرح هندسی یا پرده هایی با سطوح صاف بهترین گزینه است.
طول پرده بر کوچک یا بزرگ بودن فضا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، پرده های کوتاه فضا را کوچکتر و فشرده تر می کنند. برای به دست آوردن فضای وسیع تر، مناسب است پرده هایی را انتخاب کنید که بلندتر از اندازه پنجره باشند. این کار باعث می شود که پرده ها از بالای پنجره شروع شده و به طور طبیعی پایین بیایند.
انتخاب چندین لایه برای کنترل نور و دلپذیرتر و گرمتر کردن فضا راحت است. در اینجا می توانید پرده ها و پارچه های مختلف را ترکیب کنید. پارچه های نرم و سبک برای لایه اول و پرده هایی با پارچه های سنگین برای لایه بالایی مناسب هستند.

دکوراسیون خانه با پرده
دیزاین کردن خانه
سخن پایانی

یکی از اصول اولیه در ست‌ کردن پرده و کاغذ دیواری ها توجه به رنگ و طرح آن هاست. البته هنگام انتخاب کاغذ دیواری، پرده و سایر وسایل دکوری باید اندازه فضای مورد نظر خود را نیز در نظر بگیرید. فراموش نکنید که یک دکوراسیون بسیار زیبا برای یک مکان می تواند کاملا نامتعادل و برای مکان دیگر نامناسب باشد. به طور کلی، دکوری که برای خانه خود انتخاب می کنید در نهایت باید حس تجمل و زیبایی را برای شما و دیگران ایجاد کند.

سوالات متداول نحوه ست کردن پرده و کاغذدیواری

  1. ست کردن پرده با وسایل خانه چه اصولی دارد؟
    از چرخه رنگ برای انتخاب رنگ های مکمل و متضاد استفاده کنید. رنگ پرده باید با رنگ دیوارها و مبلمان مطابقت داشته باشد. برای یک اتاق کوچک بهتر است پرده هایی با رنگ های روشن یا با طرح های کوچک انتخاب کنید، زیرا محیط را بزرگتر نشان می دهند. برعکس، برای اتاق های بزرگ، پرده هایی با رنگ های تیره و طرح های بزرگ بسیار زیبا و جذاب به نظر می رسند.
  2. چگونه کاغذ دیواری را با خانه طراحی کنیم؟
    از جمله مهم ترین نکات طراحی کاغذ دیواری با خانه می توان به انتخاب رنگ، طرح و بافت مناسب برای کف یا فرش، انتخاب پرده مناسب و هماهنگی با سایر عناصر تزئینی اشاره کرد.
  3. چگونه مبل را با پرده و کاغذ دیواری هماهنگ کنیم؟
    این روزها کاغذ دیواری در رنگ های متنوع در بازار به فروش می رسد. اما برای اینکه مبلمان راحتی با کاغذ دیواری و پرده همخوانی داشته باشد، باید جنبه های مختلفی را در نظر گرفت تا دکوراسیونی عالی به دست آورد. ترکیب رنگ و طرح به راحتی شما را به دکوراسیون مدرن یا کلاسیک نزدیک می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =