چگونه کاغذ دیواری مناسب اتاق خود را انتخاب کنیم؟

چگونه کاغذ دیواری مناسب اتاق خود را انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب را انتخاب کنیم


کاغذ دیواری اتاق خواب، تاثیر بسزایی در زیبایی و دکوراسیون اتاق دارد. به صورت کلی استفاده از کاغذ دیواری در خانه می‌تواند جلوه‌ای متفاوت و بی‌نظیر به محیط زندگی شما بدهد. هرچه فضای خانه شما زیبا‌تر و خاص‌تر باشد، قطعا آرامش و آسایشتان در آن محیط بیشتر خواهد شد. برای تغییر دکوراسیون خانه، استفاده از کاغذ دیواری جایگزین مناسبی برای رنگ کردن دیوار است. زیرا علاوه بر نصب راحت و آسان بر روی دیوار، طرح‌های بسیار متنوع و زیبایی دارد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی موضوع ” چگونه کاغذ دیواری مناسب اتاق خود را انتخاب کنیم؟ ” بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما قرار دهیم. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاغذ دیواری راهکاری مناسب برای تغییر دکوراسیون

ایجاد تغییر و تحول در فضای خانه، به خصوص اتاق خواب‌ ها می‌ تواند بسیار هیجان انگیز باشد. استفاده از کاغذ دیواری یک راهکار مناسب و ایده‌ آل برای تغییر دکوراسیون در خانه است. ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که آیا نصب کاغذ دیواری زمان بر و سخت است؟! آیا کاغذ دیواری‌ ها از طول عمر مناسبی برخوردار هستند؟! چگونه کاغذ دیواری مناسب اتاق خود را انتخاب کنیم؟ کاغذ دیواری با کیفیت را از کجا تهیه کنیم؟ و …

به صورت کلی باید اشاره داشت که نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار، اگر توسط متخصصان انجام شود، تحت هیچ شرایطی کار زمان بری نخواهد بود. متخصصان این کار، با استفاده از تجربه و دانش خود به بهترین شکل ممکن کاغذ دیواری را بر روی دیوارهای خانه شما نصب خواهند کرد. از طرف دیگر کاغذ دیواری در کیفیت و جنس‌ های متفاوتی در بازار وجود دارد و شما می‌ توانید هر کدام از آن‌ ها را براساس بودجه خود تهیه کنید.

یکی از مهم‌ ترین دلایل استفاده از کاغذ دیواری این است که طرح‌ ها و رنگ‌ هایی که به وسیله کاغذ دیواری می‌ توان روی دیوار به وجود آورد، در حقیقت با نقاشی دیوارها غیرممکن است. بنابراین بسیاری از افراد که به دنبال ایجاد طرحی خاص و متفاوت بر روی دیوارها هستند، بهتر است که از کاغذ دیواری استفاده نمایند.

کاغذ دیواری یا رنگ آمیزی
کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی؟!

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ آمیزی

رنگ آمیزی دیوارها، می‌ تواند جلوه‌ ای زیبا برای خانه و یا محیط کاری شما به همراه داشته باشد. اما اگر می‌ خواهید طرحی خاص بر روی دیوار ایجاد کنید یا اینکه به خانه خود جلوه‌ ای متفاوت ببخشید، کاغذ دیواری می‌ تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. به دلیل آن که ایجاد طرح و نقش بر روی دیوار با استفاده از رنگ‌ های مخصوص رنگ آمیزی، کاری سخت و تقریبا غیر ممکن است.

اما کاغذ دیواری در رنگ‌ ها و طرح‌ های بسیار متنوعی وجود دارد که شما عزیزان می‌ توانید آن‌ ها را انتخاب کنید. دامنه طرح‌ ها و رنگ‌ های کاغذ دیواری تمامی سلیقه‌ ها را پوشش می‌ دهد.

بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک طرح متفاوت بر روی دیوارهای خانه یا اتاق خواب خود هستید، اگر می‌ خواهید فضای خانه‌ تان جلوه‌ ای تازه و بی‌ نظیر داشته باشد، قطعا کاغذ دیواری گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

کاغذ دیواری مناسب اتاق

اتاق خواب محیطی است که شما باید در آن آرامش کافی داشته باشید. در واقع این فضا باید فضای امن شما باشد به گونه‌ ای که بتوانید در این مکان احساس راحتی کنید و آن را دوست داشته باشید. همان گونه که در بخش‌ های قبل اشاره کرده‌ ایم، استفاده از کاغذ دیواری برای اتاق خواب راهکاری موثر برای تغییر دکوارسیون است.

اما اینکه چه نوع کاغذ دیواری و چه طرحی از آن را انتخاب کنید نیز بسیار مهم است. در زیر به برخی از مهم‌ ترین نکاتی که باید برای انتخاب کاغذ دیواری اتاق در نظر داشته باشید، اشاره شده است:

به فضای اتاق توجه کنید

قبل از انتخاب کاغذ دیواری، باید به فضای مورد نظرتان توجه کنید. اگر اتاق خواب شما کوچک است، بهتر است که از رنگ‌ های روشن استفاده کنید تا فضای اتاقتان را بزرگ‌ تر نشان دهد. اگر اتاق خوابتان بزرگ است می‌ توانید از رنگ‌ های تیره نیز بهره ببرید. به صورت کلی کاغذ دیواری‌ هایی که انتخاب می‌ کنید، بهتر است که فضای شما را روشن‌ تر، بزرگ‌ تر و گرم‌ تر نشان دهد. از جمله نکات مهمی که در این خصوص باید به آن توجه کنید، به صورت زیر است:

  • رنگ کاغذ دیواری در مشخص کردن فضای احساسی اتاق تاثیر گذار است.
  • اگر می‌ خواهید فضای اتاقتان بسیار آرامش بخش باشد، بهتر است که از طرح‌های شلوغ استفاده نکنید.
  • طرح‌ های شلوغ مانند پوسترها یا کاغذ دیواری‌ های سه بعدی، برای پر کردن یک دیوار مناسب هستند. زیرا فضای اتاق شما را کوچک تر نشان می‌ دهند.

    کاغذ دیواری برای اتاق خواب
    کاغذ دیواری مناسب برای اتاق خواب

رنگ مناسب را انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب، توجه به رنگ آن است. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای می‌باشد، اما بهتر است که پیش از انتخاب کاغذ دیواری نکات مهم دکوراسیون فضا را به خوبی فرا گیرید.

به صورت کلی می‌ توان اذعان داشت که کاغذ دیواری‌ هایی با رنگ گرم مانند قرمز، زرد و پرتقالی می‌ تواند فضای اتاق را بسیار شاد و سرزنده کند، البته ممکن است برخی از افراد رنگ‌ های تند و شاد را برای فضای اتاق خواب انتخاب نکنند! بهتر است که رنگ‌ های شاد برای اتاق نوجوانان و جوانان انتخاب شود. از جمله نکات مهمی که در این خصوص باید بدانید، به شرح زیر است:

  • رنگ‌ های تند و شاد، در مکان‌ های سرد طرفدار زیادی دارند.
  • هرچه قدر رنگ کاغذ دیواری ها پررنگ تر باشد باعث می‌ شود اتاق هیجان بیشتری را به شما منتقل کند.
  • برای اینکه فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد و سقف شما بلندتر، کاغذ دیواری با با رنگ‌ های سرد مثل سبز ،آبی یا بنفش انتخاب کنید.
  • رنگ‌ های ملایم و سرد آرامش اتاق را افزایش می‌ دهند.
  • رنگ‌ های بسیار سرد نیز فضای اتاق را دراماتیک خواهند کرد.

نور اتاق را در نظر بگیرید

میان نور اتاق با رنگ و طرح‌ کاغذ دیواری شما باید تناسب وجود داشته باشد. به صورت کلی، در فضاهای تاریک و کم نور باید به دنبال کاغذ دیواری‌ هایی باشید که بتواند نور را در اتاق منعکس کند! مانند الگوهایی با رنگ روشن، کاغذ دیواری‌ هایی با رنگ روشن و کاغذ دیواری هایی با رنگ متالیک!

همچنین برای فضاهای تاریک و کم نور بهتر است که طرح‌ هایی صاف و منظم را انتخاب کنید که بیشترین میزان نور را منعکس می کنند و فضا را روشن تر جلوه می دهند. از جمله نکات مهم در این خصوص به شرح زیر است:

  • کاغذ دیواری‌ هایی با رنگ تیره نور را می‌ بلعند و باعث می‌ شود که دیوارها به هم نزدیکتر به نظر بیایند و در نهایت باعث کوچک به نظر رسیدن اتاق می شود.
  • کاغذ دیواری‌ هایی با طرح زیاد نیز باعث تیره به نظر رسیدن دیوار می‌ شود.
سخن پایانی

شما عزیزان می‌ توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب کاغذدیواری مناسب، به وبسایت زیگموند مراجعه فرمایید و با کارشناسان در این خصوص مشورت کنید.

سوالات متداول چگونه کاغذ دیواری مناسب اتاق خود را انتخاب کنیم؟

  1. آیا کفپوش اتاق باید با کاغذ دیواری هماهنگ باشد؟!
    البته! یکی از مهم‌ ترین نکاتی که در هنگام انتخاب طرح کاغذ دیواری باید به آن توجه نمایید هماهنگی کاغذ دیواری پذیرایی با کفپوش است.
  2. برای سقف‌ های کوتاه بهتر است از چه طرح‌ های کاغذ دیواری استفاده شود!؟
    سقف‌ های کوتاه فضایی را ایجاد می‌ کنند که تاریک‌ تر و کوچک تر به نظر می‌ رسد. بنابراین کاغذ دیواری‌ هایی با رنگ روشن می‌ تواند سقف اتاق را بلندتر نشان دهد.
  3. رنگ‌ های خنثی در کاغذ دیواری فضای اتاق را کوچک نشان می‌ دهند؟!
    اگر رنگ‌ های خنثی مد نظر شما روشن باشند، خیر! رنگ‌ های خنثی تیره مانند طوسی تیره فضای اتاق را کوچک تر نشان می‌دهد.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =