مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری

مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری

مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری


تیغ موکت بری، چسب چوب، کاردک پلاستیکی، چسب مخصوص برای نصب کاغذ دیواری، قلم مو، غلتک مخصوص نقاشی، رول های کاغذ دیواری جزو مواد ضروری برای نصب کاغذ دیواری محسوب می شوند. تمامی این مواد قابل تهیه از ابزار فروشی ها می باشند،  در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در ادامه با شیوه نصب و استفاده از مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری آشنا شوید.

وسایل لازم برای نصب کاغذ دیواری

از کاغذ دیواری ها برای طراحی دیوار های درون خانه استفاده می شود که موجب  زیبایی و شیک تر شدن دکوراسیون منزل شما خواهد شد در اینجا به صورت کامل به موادلازم برای نصب کاغذ دیواری اشاره می کنیم که عبارتند از:

  • مداد: هنگامی که می خواهید کاغذ دیواری را برش بزنید و آن را نصب نمایید به 2 عدد مداد نیازمندید که بتوانید به کمک آن روی کاغذ دیواری ها و دیوار ها علامت بزنید.
  • نردبان: به نردبان برای اینکه بتوانید در حین کار تسلط کافی داشته باشید و بتوانید به صورت عمودی کاغذ دیواری ها را نصب نمایید نیازمندید و از وسایل بسیار ضروری در هنگام نصب تلقی می شود.
  • کاتر: یکی دیگر از وسایل لازم برای نصب کاغذ دیواری به شمار می رود که به وسیله آن می توانید کاغذ دیواری ها را برش بزنید و حتی تیغه کاتر قابل جدا شدن است و در صورت کند شدن به راحتی می توانید آن را با یک تکه تیز تر جایگزین نمایید.
  • متر: از متر برای اندازه زدن دیوار ها استفاده می شود و با توجه به اندازه هر دیوار اقدام به برش کاغذ دیواری ها می کنید.
  • شاقول: با کمک این وسیله می توانید از عمودی بودن هر کاغذ دیواری مطمئن شوید.
  • غلطک پلاستیکی: از این وسیله برای کاغذ دیواری هایی استفاده می شوند که از جنس وینیل هستند و آن را بر روی سطح کاغذ دیواری می کشند تا چسب در زیر آن جمع نشود.
  • سطل: برای اینکه بتوانید چسب مورد نظر خود را تهیه کنید به یک سطل نیاز دارید.
  • فرچه: از فرچه برای زدن چسب استفاده می شود که به کمک آن کاغذ دیواری ها را می توانید بچسبانید.
  • سمباته: از سمباته برای یکنواخت کردن دیوار استفاده می شود که قبل از نصب کاغذ دیواری انجام می شود.
  • میز کار: برای اینکه بتوانید رول های کاغذ دیواری را چسب کاری کنید و یا آن ها را برش بزنید به یک میز کار نیاز دارید.
  • قیچی: جهت برش زدن کاغذ دیواری ها از قیچی استفاده می کنید.
وسایل مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری 
آشنایی با وسایل لازم برای نصب کاغذ دیواری

 نکات مهم جهت نصب کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها برای تزیین دیوار و جلوه بخشیدن به دکوراسیون منازل مفید و کاربردی می باشند و با توجه به طرح و رنگ های زیبایی که دارند افراد می توانند بر حسب سلیقه شخصی خود اقدام به خرید آن ها نمایند، ولی نصب آن نیازمند دانستن فوت و فن های خاصی است تا بتوان نصب درستی را انجام داد و نتیجه کار به خوبی صورت گیرد.

هر چند نصب کاغذ دیواری کار چندان سختی نمی باشد و اگر طبق دستور العمل ها بتوانید عمل کنید موجب زیبایی طرح دکوراسیون منزل خود خواهید شد.

هنگام نصب متوجه خواهید شد که به مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری و امکاناتی نیازمندید تا بتوانید مراحل نصب را به طور صحیحی انجام دهید و دیوار های زیبایی را تزیین نمایید.

 نکات مهم جهت نصب کاغذ دیواری
آشنایی با  نکات مهم جهت نصب کاغذ دیواری

طریقه نصب کاغذ دیواری

در هنگام برش کاغذ دیواری دقت نمایید و با توجه به ارتفاع دیوار هایتان اقدام به برش کنید، ابتدا طول و عرض دیوار را اندازه کیری می کنید و سپس به کمک تیغ موکت بری آن ها را برش می زنید، البته بهتر است برای اینکه به طور دقیقی با دیوار ها شما همسان شوند حدود 10 سانت از آن ها را اضافه تر برش بزنید، تنظیم طرح ها باید به گونه ای صورت بگیرد که دقیق هم راستا با یکدیگر باشند و نتیجه زیبایی داشته باشند. استفاده از مواد لازم برا کاغذ دیواری که مرغوب و با کیفیت باسد اهمیت دارد همچنین شخصی که نصب را انجام می دهد بهتر است در این زمینه مهارت لازم را داشته باشد.

  • هنگامی که کاغذ دیواری را برش زدید به کمک وسایل لازم برای نصب کاغذ دیواری اقدام به چسباندن آن ها می نمایید، باید مقداری چسب در آب حل نمایید و در هنگام حل نمودن مراقب باشید که چسب گلوله گلوله نشود. سپس به کمک قلم مو پشت کاغذ دیواری ها را چسب می زنید و از پایین دیوار به سمت بالا اقدام به چسباندن آن ها می نمایید.
  • در هنگام نصب باید حتما روی آن دست بکشید و بعد به سراغ نصب برش دوم بروید و دلیل اینکار بهتر جور شدن قواره ها با یکدیگر است، قواره های کاغذ دیواری را به گونه ای باید نصب نمایید که طرح ها و گل های روی کاغذ دیواری ها با یکدیگر هم تراز شوند و حتی نیاز است برای صحیح انجام داد این کار قواره ها را تا نصفه نصب نمایید و هنگامی که گل های تمامی برش ها با یکدیگر تنظیم شدند اقدام به نصب نصف دیگر برش ها نمایید.

هم چنین بهتر است که درز های این کاغذ دیورای ها به سمت نور باشد تا کار زیباتر جلوه کند و بعد از چسباندن به وسیله کاردک بر روی کاغذ دیواری ها می کشید تا بهتر چسبیده شوند و هم چنین هر مقداری که بعد از نصب اضافه آمده است را به کمک تیغ موکت بری حذف می کنید.

طریقه نصب کاغذ دیواری
آشنایی با طریقه نصب کاغذ دیواری
نتیجه گیری

از کاغذ دیواری ها، از گذشته تا هم اکنون برای تزیین دیوار های داخلی و زیباتر کردن منازل استفاده می شود و از طرح های بسیار متنوعی برخوردارند که فرد می تواند بر حسب سلیقه ای که دارد اقدام به تهیه سبک خاصی از آن نماید و  با یادگیری روش های لازم آن را نصب کند، البته نکته مهم این است که به مواد لازم برای نصب کاغذ دیواری نیاز دارید تا بتوانید نصب خوب و تمیزی را انجام دهید و دقت کافی را به خرج دهید.

سوالات متداول

  1. آیا برای نصب کاغذ دیواری نیاز به استفاده از افرادی متخصص در این زمینه دارید؟
    بله، درست است که روش نصب کاغذ دیواری کار چندان سخت و پیچیده ای نمی باشد ولی  فوت و فن هایی را باید بلد باشید تا با استفاده از وسایل لازم بتوانید نصب تمیز و یکنواختی را انجام دهید. در صورت نداشتن مهارت کافی بهتر است کار را به کاردان بسپارید.
  2. برای تهیه وسایل لازم برای نصب کاغذ دیواری باید چه کار کنیم؟
    از  وسایل مورد نیاز با کمی تحقیق و با توجه به نکاتی که در این مقاله گفتیم  لیستی تهیه نمایید و آن را به راحتی از هر ابزار فروشی  در شهر می توانید تهیه نمایید.
  3. انتخاب طرح کاغذ دیواری باید بر چه اساسی باشد؟
    این انتخاب کاملا شخصی و متناسب با طرح و رنگ دکوراسیون منزل شما صورت می گیرد. البته می توانید ازافرادی که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی علم کافی دارند و شرکت هایی که‌در این زمینه فعالیت میکنند نیز کمک‌ بگیرید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 4 =