شستن کاغذ دیواری در سه مرحله

شستن کاغذ دیواری در سه مرحله

شستشوی کاغذ دیواری در سه مرحله


امروزه در اغلب اماکن مسکونی و تجاری، شاهد استفاده از کاغذ دیواری می باشیم. ولی با گذشت زمان، کاغذ دیواری در اثر عوامل محیطی مانند گرد و خاک، سبب آلودگی و کدر شدن آن می شود. به طور مثال، کاغذ دیواری به کار رفته در آشپزخانه در اثر پخت و پز، چرب می شود‌.یا کاغذ دیواری که در سرویس بهداشتی استفاده شده است، دچار لک یا کپک زدگی می شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به نحوه شستن کاغذ دیواری در سه مرحله بپردازیم.

بایستی پس از مدت زمان مشخصی نسبت به شستن و لکه گیری کاغذ دیواری اقدام کرد. البته قبل از انجام این کار، یادگیری دانش و اطلاعات کافی در این زمینه الزامی می باشد. از این رو، پس همراه ما باشید.

نحوه شستن کاغذ دیواری

در این بخش، قصد داریم به سه روش ساده برای جرم گیری و شستن کاغذ دیواری اشاره نماییم. توصیه میکنیم که قبل از انجام این کار، حتما از قابلیت شستن کاغذ دیواری خود اطمینان حاصل کنید.

مرحله اول: از بین بردن گرد و غبار روی سطوح کاغذ دیواری
حداقل هر دو ماه یکبار، با استفاده از دستمال جادویی یا میکروفیبر به گردگیری کاغذ دیواری اقدام کنید. همچنین می توانید با استفاده از جاروی بلند یا جاروبرقی، جاهای بلند را گردگیری نمایید. توصیه میکنیم که از سقف به گردگیری کاغذ دیواری بپردازید و به سمت پایین بیایید. یک نکته مهم در رابطه با شستن کاغذ دیواری، گرفتن گرد و غبار آن می باشد. زیرا در صورت عدم گردگیری کاغذ دیواری، گل آلود شده و فرایند پاکسازی دشوار خواهد شد.

از محصولات زیگموند دیدن نمایید: کاغذ دیواری مدرن

مرحله دوم: به کارگیری آب و مایع ظرفشویی
در شستن کاغذ دیواری، استفاده از آب و مایع ظرفشویی است. برای این کار، ترکیب یک گالن آب ولرم با یک چهارم فنجان مایع ظرفشویی لازم می باشد. پس از این مرحله، دستمال اسفنجی را به ترکیب مذکور آغشته کرده و به شستن کاغذ دیواری بپردازید. توجه کنید که اگر قصد شست و شوی کاغذ دیواری آشپزخانه را دارید، از قابلیت چربی زدایی مایع ظرفشویی مطمئن شوید. همچنین صبر کنید که کاغذ دیواری خشک شود.

مرحله سوم: از بین بردن لکه ها و آسیب های ناشی از رطوبت
زمانی که اقدام به پاکسازی لکه ها می کنید، نوع آنها را مشخص نمایید. زیرا هر یک از لکه های چربی، کپکی، رطوبتی و… روش خاص خود برای شستن را دارند. به طور مثال:

  • کثیفی ناحیه های کوچک کاغذ دیواری با مداد یا دست
    برای پاکسازی یا شستن کاغذ دیواری که دارای چنین لک هایی می باشد، بهتر است که از پاک کن، نان تست سفید یا آدامس استفاده کنید. با مالیدن این مواد بر روی سطوح کاغذ دیواری، به راحتی لکه های مذکور از بین می روند.
لکه ناشی از رطوبت
لکه ی ناشی از رطوبت
  • لکه های ناشی از رطوبت
    با استفاده از محلول های سفید کننده یا سرکه سفید، این لکه ها از بین می روند. برای شستن کاغذ دیواری با این محلول ها، بهتر است که آن را بر روی یک نقطه سفید از کاغذ دیواری امتحان کنید. اگر مشکلی پیش نیامد، به تمیز نمودن سایر بخش ها بپردازید.
  • لکه های چربی بزرگ یا عمیق موجود بر روی کاغذ دیواری
    برای از بین بردن این لکه ها نیز بایستی از محلول های سفید کننده استفاده کرد. ولی قبل از شستن کاغذ دیواری با این محلول ها، وینیل بودن آن مطمئن شوید. در صورتیکه از جنس کاغذ دیواری اطلاعی ندارید، ابتدا با مقدار کمی از محلول، یک بخش کوچکی از آن را تمیز کنید. در صورت عدم تغییر رنگ کاغذ دیواری، به تمیز کردن و لکه گیری سایر بخش ها اقدام نمایید.

بیشتر بدانید: نحوه نصب کاغذ دیواری به دیوار

ابزارهای لازم جهت شستن کاغذ دیواری

برای شستن کاغذ دیواری، میتوان از تجهیزات و ابزارآلات زیر استفاده نمود:

  • دستمال جادویی
  • گوش پاک کن
  • پد آرایش پاک کن
  • مایع ظرفشویی
  • سطل
  • جارو برقی
  • جاروی بلند
  • دستکش

نکات مهم در زمینه شستن کاغذ دیواری

لازم است که برای شستن کاغذ دیواری به چند نکته کلیدی و مهم توجه کنید. پاک کردن و شست و شوی اصولی کاغذ دیواری، موجب طول عمر و افزایش کیفیت آن می شود.

  • کاغذ دیواری های استاندارد، کمتر در معرض خراب شدن می باشند‌. به همین دلیل، برای پاکسازی لکه های بر روی آن، میتوانید از آب گرم و صابون استفاده کنید. همچنین گردگیری دیوارها در طول سال را فراموش نکرده و شستشوی آن را سالی یک الی دو بار انجام دهید.
  • نکته مهم دیگر، اطمینان از جنس و قابلیت شست و شوی کاغذ دیواری می باشد. مثلا برخی از مدل های کاغذ دیواری پس از خیس شدن، پوسته پوسته شده یا حباب می زنند.
  • برای شستن کاغذ دیواری، بهتر است که از درصد کمی مواد شوینده شیمیایی استفاده نمایید. زیرا به کار بردن مقادیر زیادی از این مواد، سبب آسیب به کاغذ دیواری می شوند.
شستن کاغذ دیواری
نکات مهم در زمینه شستن کاغذ دیواری چیست؟
سخن پایانی

به دلیل اینکه کاغذ دیواری سالی یکبار به شست و شو نیاز دارد، در هنگام خرید از قابلیت شست و شو در آن مطلع شوید. در واقع این یک مزیت در کاغذ دیواری ها به شمار می رود و یکی از ویژگی های خوب آن می باشد. همچنین مراحل شستن کاغذ دیواری در سه مرحله غبارروبی، شستشو با مایع ظرفشویی و لکه گیری با محلول های سفید کننده می باشد که در این مقاله، به توضیح آنها پرداختیم‌. امیدواریم که اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کرده باشید و شستن کاغذ دیواری را به بهترین شکل انجام دهید.

سوالات متداول شستن کاغذ دیواری در سه مرحله

  1. نحوه شستن کاغذ دیواری با وایتکس چگونه است؟
    برای این کار، مقداری وایتکس و پودر لباسشویی را با آب مخلوط کنید. سپس با اسفنج بر روی کاغذ دیواری کشیده و با دستمال آن را خشک کنید. در صورت عمیق بودن لکه ها، اجازه دهید محلول چند دقیقه بر روی دیوار بماند. سپس با دستمال آن را خشک نمایید.
  2. نحوه شستن کاغذ دیواری با بخارشو چگونه است؟
    ابتدا کاغذ دیواری را گردگیری نموده و سپس بخارشو را از بالا به پایین بکشید. نکته مهم در این رابطه، نریختن محلولی غیر از آب در مخزن بخارشو است. زیرا سبب ورود آسیب به دستگاه می شود.
  3. بهترین روش شستن کاغذ دیواری چیست؟
    بهترین روش شستن کاغذ دیواری استفاده از بخارشو، محلول های سفید کننده و وایتکس است که در این مقاله به آن اشاره کردیم.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =