از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری

از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری

از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری


هنگامی که نم و رطوبت در خانه وجود داشته باشد لکه های زردی را بر روی دیوار های منزل ایجاد می کند. این لکه ها دلایل مختلفی از جمله نشت کردن لوله های آب، یا دلایلی از این قبیل دارد بنابراین باید برای از بین بردن لکه نم بر روی کاغذ دیواری و دیوار ها اقدام نمایید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با راهکارهایی برای از بین بردن این لکه های نم آشنا کنیم.

 روش های از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری

لکه نم  زیبایی دیوار های شما را خراب خواهد کرد، عواملی هم چون شوره های باقی مانده بر روی دیوار ها، لکه های زرد رنگ همراه با قارچ و کپک بر روی کاغذ دیواری از علایم نم زدگی هستند که می توانید آن ها را به روش های زیر از بین برید:

نحوه از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری
آشنایی با روش های از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری

استفاده از سرکه برای از بین بردن لکه نم کاغذ دیواری

شما می توانید برای از بین بردن لکه نم روی کاغذ دیواری ها و یا سقف از سرکه استفاده نمایید، سرکه به راحتی با کپک و قارچ ها مقابله می کند و حتی مشکل خاصی را ایجاد نمی کند و کاملا بی خطر است، کافیست مقداری سرکه را بر روی دستمالی نم دار ریخته و آن را به آرامی بر روی لکه های سیاه دیوار ها و کاغذ دیوار های خود بکشید ولی هرگز دست خود را به حالت رفت و برگشتی نکشید چون ممکن است این لکه های سیاه به مناطق دیگری نیز انتقال پیدا کنند.

استفاده از روغن چای برای رفع لکه نم کاغذ دیواری

می توانید از روغن چای برای حل این مشکل استفاده نمایید، روغن چایی نیز ماده ای بی خطر است و موثر ترین ماده برای از بین بردن لکه نم بر روی کاغذ دیواری می باشد و کافیست مقداری از روغن چای را با آب ترکیب نمایید و به کمک اسفنجی بر روی  لکه های نم دار بکشید و نتیجه را ببینید.

استفاده از روغن چای
استفاده از روغن چای برای رفع لکه نم کاغذ دیواری

جوش شیرین‌ از بین برنده لکه

برای از بین بردن لکه نم بر روی کاغذ دیواری و دیوار و سقف ها  از جوش شیرین استفاده نمایید، این ماده نیز طبیعی و بی خطر است که معمولا برای نظافت استفاده می شود و چون دارای قدرت جذب نسبتا بالایی می باشد نه تنها می تواند برای ضد عفونی کردن و از بین  بردن لکه ها استفاده شود بلکه می تواند جلوی مشکلات قارچ و کپک دیوارها را نیز بگیرد و برای استفاده از آن باید مقداری جوش شیرین را به اندازه یک قاشق با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس آن را بر روی نواحی نم دار و لکه های زرد بکشید.

استفاده از وایتکس برای رفع لکه نم کاغذ دیواری

به کمک وایتکس نیز می توانید این مشکل را حل کنید، پیمانه ای از وایتکس را با 4 لیوان آب ترکیب می نید و به کمک دستمالی نم دار بر روی لکه های زرد می کشید.

استفاده از وایتکس
استفاده از وایتکس برای رفع لکه نم کاغذ دیواری

از بین بردن نواحی زرد روی کاغذ دیواری به چه صورت است؟

این موضوع فقط بر اثر ریخته شدن قطره های آب به وجود نمی اید بلکه ممکن است بر اثر ایجاد شدن رطوبت بر پشت دیوار های آن ایجاد شود و همان طور که بیان کردیم می توانید با توجه به جنسی که کاغذ دیواری شما دارد و نوع و چسب آن از روش های مختلفی هم چون استفاده از مواد سفید کننده ترکیب شده با اب استفاده نمایید.

روش های دیگر هم وجود دارند که می توانید با استفاده از آن عمر مفید کاغذ دیواری را افزایش دهید و دیگر نیاز نباشد مجددا هزینه کنید و آن ها را عوض نمایید. برای تمیز کردن کافیست از قسمت پایین کاغذ دیواری شروع کنید و به سمت بالا بروید و اگر جنس کاغذ دیواری شما نازک است بهتر است از آب گرمی که دارای صابون نباشد استفاده کنید و اگر کاغذ دیواری قابل شست و شو باشد از ترکیب صابون و اب گرم استفاده کنید.

توصیه های مهم هنگام پاک کردن لکه های کاغذ دیواری

این لکه ها به راحتی با روش های بیان شده از بین خواهند رفت و بعد از انجام عملیات بهتر است که با دستمالی خشک رطوبت آن  را از بین ببرید ولی اگر لکه های پایداری باشند و به راحتی پاک نمی شوند از شوینده های قوی تری استفاده کنید.

لطفا از سیم و اسکاج و محلول های قوی شوینده ای هم چون استون استفاده نکنید چون موجب آسیب رساندن به کاغذ دیواری های خود می شوید، سعی کنید طوری آن ها را تمیز کنید که آب به پشت آنها نفوذ نکند و یا کاغذ دیواری از روی دیوار بلند نشود به خصوص در نواحی که رول های کاغذ دیواری ها از هم جدا شده اند چون در این نواحی احتمال نفوذ آب به پشت آنها بیشتر خواهد بود.

تمامی روش های ذکر شده بستگی به جنس و قطر کاغذ دیواری های شما دارند و اگر مناسب نباشند موجب آسیب رساندن به آن ها خواهند شد، بنابراین بهتر است در قسمتی از کاغذ دیواری که زیاد در معرض دید نباشد از محلول خود استفاده نمایید و اثر ان را ببینید، سپس آن را خشک کنید اگر به درستی عمل کرد و مشکلی برای آن ایجاد نکرد آن را برای نواحی دیگری از کاغذ دیواری خود هم امتحان می کنید.

به خصوص اگر کاغذ دیواری شما دارای طرح های سه بعدی باشد و یا اکرلیک باشد موقع تمیز کردن دقت کنید که صدمه ای به آن وارد نکنید به خصوص در مناطقی که کاغذ دیواری ها به هم متصل شده اند چون موجب ضعیف شدن چسب کاغذ و در نتیجه کنده شدن آن خواهد شد.

توصیه های مهم هنگام پاک کردن لکه های کاغذ دیواری
توصیه های مهم هنگام پاک کردن لکه های کاغذ دیواری
نتیجه گیری

در این مقاله سعی نمودیم شما را با راهکارهایی ساده و آسان برای از بین بردن لکه نم بر روی کاغذ دیواری آشنا کنیم امیدواریم که روش های بیان شده به خوبی برای شما مثمر ثمر واقع شده باشند و شما به کمک آن بتوانید بدون صرف هیچ گونه هزینه اضافی جهت تمیز کردن این لکه ها اقدام نمایید و همواره کاغذ دیواری هایی تمیز و زیبا داشته باشید.

سوالات متداول

  1. آیا تمیز کردن و از بین بردن لکه نم بر روی کاغذ دیواری به روش های خانگی امکان پذیر است؟
    بله شما به راحتی می توانید با کمک مقداری ماده سفید کننده و آب گرم کاغذ دیواری های خود را تمیز نمایید. اما گاهی جنس کاغذ دیواری به گونه ای است که استفاده از روش های خانگی به آن آسیب می زند پس بهتر است این روش ها را ابتدا در گوشه ای از دیوار که قابل دیدن نیست چک کنید.
  2. آیا روش های از بین لکه های نم بر روی کاغذ دیواری برای تمامی کاغذ دیوادی ها یکسان است؟
    خیر روش های تمیز کردن و استفاده از محلول های مختلف متناسب با نوع و جنس کاغذ دیواری صورت می گیرد.
  3. از چه محلول هایی برای تمیز کردن کاغذ دیواری ها می توان استفاده نمود؟
    بهترین محلول ترکیب مقداری صابون با کمی آب گرم می باشد ولی در صورت تمیز نشدن می توانید از سایر ترکیبات بیان شده در مقاله هم استفاده کنید. و یا اگر لکه ها زیادی دردسر ساز شده و قابل پاک شدن نیست بهتر است نسبت به تعویض آن اقدام کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =