جایگزین چسب کاغذدیواری چیست؟

جایگزین چسب کاغذدیواری چیست؟

جایگزین چسب های کاغذدیواری


امروزه اکثر دیوار ها در خانه ها و یا فضا های اداری را با استفاده از کاغذدیواری پوشش می دهند. این امر می تواند به زیبایی و تمیزی ساختمان ها بسیار کمک کند و فضایی مدرن ایجاد نماید. یکی از مزیت های بزرگ این کاغذ ها تنوع طرح و رنگ آن ها می باشد که با توجه به نوع کاربری ساختمان و سلیقه خود می توانید دکوراسیون داخلی بی نظیری ایجاد کنید. از طرفی نصب این کاغذ ها بسیار ساده و راحت می باشد و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می گیرد. شما برای چسباندن کاغذدیواری ها باید از چسب های مخصوصی استفاده کرد. می خواهید بدانید که جایگزین چسب کاغذدیواری چیست پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

جایگزین چسب کاغذدیواری

می خواهید کاغذدیواری ها را بچسبانید و نمی خواهید از چسب آماده استفاده کنید؟ از خود می پرسید که جایگزین چسب کاغذدیواری چیست؟ برای این کار از مواد مختلفی می توانید استفاه کنید که بتوانند به خوبی کاغذ ها را به دیوار بچسبانند.

از محصولات پرطرفدار زیگموند: کاغذ دیواری مدرن

  • چسب متیل سلولز
    یکی از بهترین مواد برای فراهم نمودن این نوع چسب ها، استفاده از متیل سلولز می باشد. برای تهیه این محصول پنج قاشق از پودر را درون یک فنجان آب داغ بریزید و به خوبی هم بزنید. بهتر است که چند ساعت به آن استراحت بدهید و قبل از مصرف نیز به خوبی آن را هم بزنید. باقیمانده چسب را درون ظرف درب بسته ای قرار دهید که هوا نتواند به درون آن نفوذ کند.
  • چسب شیر غیر سمی
    یکی دیگر از چسب هایی که برای چسباندن کاغذدیواری ها می توان از آن استفاده نمود، همین چسب می باشد. برای تهیه آن به سرکه، آب و شیر خشک احتیاج دارید. کافیست که ابتدا دو قاشق شیر خشک را با آب داغ مخلوط کرده و به خوبی هم بزنید. پس از آن یک قاشق غذاخوری سرکه به آن بیافزایید.
    این امر سبب می شود تا کشک و شیر مایع ایجاد شود. شیر مایع را با کمک الک از قسمت جامد آن جدا کنید و دور بریزید.
    حالا به اندازه یک هشتم قاشق غذا خوری به بخش جامد به دست آمده، جوش شیرین اضافه کنید. حال کمی آب گرم اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. اگر لازم است کمی جوش شیرین دیگر اضافه کنید و یک محلول یک دست تهیه کنید تا چسب شما آماده شود.

    جایگزین های چسب کاغذدیواری
    جایگزین چسب کاغذدیواری چیست

نحوه نصب کاغذ دیواری به دیوار

چسب کاغذ دیواری فوری مناسب برای چسباندن کاغذدیواری ها

اگر بخواهید برای چسباندن کاغذدیواری ها از این چسب کاغذ فوری استفاده کنید، ابتدا باید مواد اولیه برای تهیه آن را فراهم نمایید. برای تهیه این محصول به آرد سفید، پودر زاج و شکر احتیاج دارید. ابتدا باید یک سوم فنجان آرد سفید را با یک قاشق شکر مخلوط کرده و سپس به صورت تدریجی آب اضافه کنید.
مخلوط را بر روی اجاق گاز قرار داده و کمی حرارت دهید. در این حین مرتبا محلول را به هم بزنید و پودر زاج را نیز در صورت تمایل اضافه کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر یکدست به وجود آید. خمیر به دست آمده را درون شیشه بدون هوا نگهداری کنید و بعد از گذشت چند هفته از آن استفاده نمایید.

ساخت چسب کاغذدیواری با آرد

ما به شما یک شیوه جدید ساخت چسب را معرفی می کنیم. این محصول به مواد اولیه خاصی احتیاج ندارد و در مدت زمان کوتاهی تهیه می شود. برای ساخت این چسب ها به آرد گندم احتیاج داریم.

سه قاشق از این آرد را با مقدار کمی آب مخلوط کرده و به ۵۰۰ میلی لیتر آب تصفیه گرم شده بیافزایید. حال ترکیب را به خوبی هم بزنید تا خمیر مناسب و یکدستی حاصل شود.

علاوه بر آرد گندم از نشاسته ذرت نیز می توانید برای تهیه این چسب استفاده کنید. برای این کار نیز باید ابتدا نیم لیتر آب تصفیه را بجوشانید و سپس ۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت به آن اضافه کنید.

حال مخلوط را هم بزنید تا یک خمیر مناسب ایجاد شود. مزیت استفاده از نشاسته ذرت در تهیه این چسب نسبت به آرد گندم، بی رنگ و شفاف شدن چسب می باشد.

ساختن چسب کاغذدیواری با آرد
ساخت چسب های کاغذدیواری با آرد
کلام پایانی

استفاده از کاغذدیواری ها به یک امر مرسوم تبدیل شده است و اکثر افراد برای زیبا تر کردن دکوراسیون داخلی خانه خود از این نوع کاغذ ها استفاده می کنند. تنوع بالای طرح و رنگ و نصب ساده و سریع آن ها سبب می شود تا همه روزه بر تعداد طرفداران این نوع کاغذ ها افزوده شود.

برای نصب این کاغذ بر روی دیوار باید از چسب استفاده کنید. گاهی اوقات احتمال دارد که چسب تمام شود و مقداری از دیوار ها هنوز بدون کاغذدیواری مانده باشند. شاید بخواهید بدانید که در این موقعیت ها جایگزین چسب کاغذدیواری چیست؟ در این شرایط بهتر است که از چسب های دست سازی مانند چسب فوری، چسب شیر و یا چسب آرد استفاده کنید.

سوالات متداول جایگزین چسب کاغذدیواری چیست؟

  1. آیا می توان به جای چسب های آماده برای کاغذدیواری ها، در خانه چسب درست کرد؟
    بله، امروزه نمونه های مختلفی از این چسب ها را با روش هایی ساده و سریع می توان درست کرده و مورد استفاده قرار داد.
  2. بهترین نمونه از چسب ها که می توان به عنوان جایگزین چسب کاغذدیواری استفاده کرد، کدامند؟
    برای این کار می توانید از چسب شیر غیر سمی، چسب آٰرد، چسب متیل سلولز و یا چسب فوری استفاده کنید.
  3. برای تهیه چسب کاغذ فوری جهت نصب کاغذدیواری ها از چه موادی استفاده می کنند؟
    جهت تهیه این نوع چسب ها باید یک سوم فنجان آرد سفید را با یک قاشق شکر ترکیب کنید و کم کم آب اضافه کنید. این مخلوط را روی حرارت قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. بر اساس تمایل، می توانید کمی پودر زاج نیز اضافه کنید.
  4. برای این که چسب آردی که برای چسباندن کاغذدیواری ها درست می کنند، شفاف و بی رنگ باشند، چه اقداماتی اید انجام داد؟
    برای این کار کافیست که به جای استفاده از آرد گندم، از نشاسته ذرت استفاده کنید. این امر سبب می شود تا خمیری شفاف و بی رنگ داشته باشیم.
3.7/5 - (8 امتیاز)

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =