آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد؟ + بایدها و نبایدهای آن

آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد

کل خانه را کاغذدیواری کنیم؟


امروزه بسیاری از افراد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه های خود از کاغذدیواری ها در طرح و رنگ های مختلفی استفاده می کنند. اما آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد؟ بایدها و نبایدهای آن کدامند؟ این طراحان و کارشناسان فعال در حیطه دکوراسیون داخلی هستند که می توانند به صورت کاملا تخصصی به این سوال پاسخ دهند. این افراد با تلفیق کردن علم روانشناسی و هنر معماری به نتایج جالبی در این باره دست یافته اند و به خوبی می توانند نکات و اصول مهم نصب کاغذدیواری ها را به شما ارائه دهند. برای این که با این اصول بیش تر آشنا شوید، کافیست که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد؟

کاغذدیواری ها تنوع بسیار بالایی دارند و علاوه بر این که در جنس های مختلفی تولید می شوند، طرح و رنگ های بسیار متنوعی دارند. همین امر سبب می شود تا افراد هنگام انتخاب آن ها با چالش مواجه شوند و نتوانند به راحتی یک نمونه مناسب از آن ها را انتخاب نمایند. سوالی که ذهن اکثر افراد را به خود درگیر می کند این است که آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که همه چیز به ابعاد فضای داخلی خانه شما بستگی دارد. اگر خانه کوچکی دارید باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید کل دیوار ها را با این کاغذدیواری ها بپوشانید.

بهتر است که برخی از دیوار ها را رنگ آمیزی کنید و یا این که از کاغذدیواری های بدون طرح و ساده برای این دیوار ها استفاده کنید. در حالت کلی دیوار ها در این خانه ها باید با کاغذدیواری هایی به رنگ های روشن تر پوشیده شوند که طرح های ساده تری دارند. طرح های شلوغ فضا را کوچک تر و گرفته تر می کنند و اجازه نمی دهند فضایی دلباز داشته باشید. در شرایطی که خانه شما بزرگ است، شما راحت می توانید این کاغذدیواری ها را انتخاب کنید و همچنین می توانید همه دیوار ها را نیز با کاغذدیواری ها تزئین کنید.

از محصولات پر فروش زیگموند: کاغذ دیواری قابل شستشو

یک الگوی هوشمندانه برای نصب کاغذدیواری
الگوی هوشمندانه برای نصب کاغذدیواری

انتخاب یک الگوی هوشمندانه برای نصب کاغذدیواری

باید بگوییم که بهترین کار این است که از یک الگوی هوشمندانه کمگ بگیرید. اکثر طراحان دکوراسیون داخلی پیشنهاد می کنند که یک دیوار را به عنوان نقطه کانونی فضای داخلی خانه خود انتخاب کنید. این دیوار می تواند همان دیواری باشد که پشت تلویزیون قرار می گیرد و یا این که دیوار پشت شومینه را برای این کار انتخاب کنید. با انتخاب یک نمونه مناسب از کاغذدیواری ها برای این دیوار می توانید توجه همگان را به آن جلب کنید.

بهتر است که این دیوار را با کاغذدیواری هایی با طرح های شلوغ تر انتخاب کنید و برای بقیه دیوار ها از کاغذدیواری های ساده و بدون طرح استفاده نمایید. همچنین می توانید بقیه دیوار ها را رنگ آمیزی کنید و یا این که اجازه دهید سفید بماند. نکته دیگری که برای نصب کاغذدیواری های طرح دار و شلوغ باید در نظر داشته باشید این است که دیوار هایی را برای این کار انتخاب کنید امتداد نداشته باشند. در حقیقت نباید چند دیوار متوالی را با این نوع کاغذیواری ها تزئین کنید و بین دیوار هایی با کاغذدیواری های طرح دار باید دیوار هایی با طرح ساده قرار داشته باشند.

حفظ تعادل در نصب کاغذدیواری ها

برای این کار باید به دنبال دیوار هایی باشید که عیب و ایراد دارند، دارای فرو رفتگی و یا برآمدگی هستند. کاغذدیواری های طرح دار را بر روی این دیوار ها نصب کنید تا عیوب آن ها پوشیده شود و دیوار های سالم را بدون کاغذدیواری رها کنید. این کار می تواند به زیبا تر کردن و همچنین دلباز تر کردن فضای داخلی خانه ها کمک کند. همچنین باید به حفظ تعادل و توازن در دکوراسیون داخلی خانه خود نیز توجه داشته باشید. اگر یک دیوار را با کاغذدیواری های شلوغ و طرح دار پوشش می دهید، دقت داشته باشید که دیوار مقابل آن نباید بیش از حد خالی باشد.

بیشتر بخوانید: طرح های روی بورس کاغذدیواری سال 2023

برای حفظ تعادل در این بخش از خانه بهتر است که عناصر و المان های بیش تری مورد استفاده قرار دهید. به طور مثال می توانید بر روی دیوار های ساده و بدون کاغذدیواری خانه یک تابلو بزرگ و یا از چند قاب عکس کوچک نصب کنید. همچنین می توانید با قرار دادن یک گلدان بزرگ در جلو این دیوار ها و یا چیدن مبلمان در این قسمت ها تعادل را در فضای داخلی خانه خود برقرار کنید.

حفظ تعادل نصب کاغذدیواری ها
تعادل در نصب کاغذدیواری ها
سخن پایانی

اکثر افراد هنگام انتخاب کاغذدیواری ها با مشکل مواجه می شوند و نمی توانند یک انتخاب هوشمندانه داشته باشند. گاهی آن ها می پرسند که آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد؟ + بایدها و نبایدهای آن ست؟ در پاسخ به این افراد باید بگوییم که ابتدا باید ابعاد فضای داخلی خانه خود را در نظر بگیرید. اگر خانه کوچکی دارید بهتر است که برای این کار یک دیوار را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید و آن را با نمونه های طرح دار این محصولات بپوشانید. بقیه دیوار ها را نیز رنگ آمیزی کنید و یا این که از کاغذدیواری های ساده و بدون طرح برای این دیوار ها استفاده کنید. همچنین دقت داشته باشید که اگر می خواهید دو و یا چند دیوار را با کاغذدیواری ها بپوشانید این دیوار ها نباید پشت سر هم باشند و بین آن ها باید دیوار هایی ساده قرار بگیرند.

سوالات متداول آیا باید کل خانه را کاغذدیواری کرد؟ + بایدها و نبایدهای آن

  1. آیا در خانه های بزرگ باید همه دیوار ها را با کاغذدیواری طرح دار پر کنید؟
    خیر، در این خانه ها نیز باید چند تا از دیوار ها را با کاغذدیواری طرح دار پر کنید و برای بقیه دیوار ها باید از کاغذ های ساده تر استفاده کنید.
  2. چگونه ترکیب رنگ را در هنگام انتخاب کاغذدیواری ها رعایت کنیم؟
    برای این کار بهتر است که از ست های کاغذدیواری استفاده کنید. این ست ها دارای رنگ پس زمینه کاملا مشابهی هستند، یک از آن ها طرح های شلوغی دارد و دیگری با خطوطی کم رنگ و یا نقش هایی ساده تزئین شده است.
  3. چگونه کاغذدیواری ها را بر اساس عناصر خانه انتخاب کنیم؟
    اگر طرح و نقش مبلمان، پرده و فرش های شما شلوغ است باید به دنبال دیوار هایی با طرح های خلوت تر باشید تا فضایی آرام و مدرن ایجاد کنید. اما در شرایطی که این عناصر ساده و بدون طرح هستند می توانید یک و یا چند دیوار را با کاغذدیواری های شلوغ تزئین کنید.
Rate this post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =